СИТУАЦІЯ НАВКОЛО ЄВРОБАЧЕННЯ-2010
СПРОБУВАЛИ ОБСЛУЖИТИ…НЕ ВИЙШЛО!
Я мало вірю в містичні збіги, тому зникнення телевізійного сигналу в моїй кабельній мережі о 18 годині 32 хвилини 23 секунди і 13 кадрів зустрів спокійно: просто переналаштував телевізор на ефірний сигнал Першого національного! Таке потрібно було дивитися! Адже саме 23 січня в двох(!) телевізійних студіях державної телекомпанії України в прайм-таймі з 19 години до 20.50 (!!) найпотужніший телевізійний мовник України обслуговував (!!!) претендента, призначеного керівництвом НТКУ для відвідування норвежського Осло на Євробаченні-2010.
Відразу зазначу: якісно обслужити не вийшло! А ще додам. Зрозуміле після цього кожному професіоналу в цій країні і просто читачеві додам. Керуючись п.4 Правил проведення пісенного конкурсу Євробачення-2010 (на нього дуже багато разів посилалися в ефірі і навіть продемонстрували папірець з накладеними титриками) заявляю ще раз: в будь який момент нове керівництво НТКУ може виправити ганебну ситуацію! Якщо захоче! Тому всі розмови про “вибір зроблено” та “кулаки, які треба тримати” і т.п. – дезінформація громади і керівництва країни!
Щодо керівництва України, яке відходить,скажу таке: воно так і не зрозуміло,що ситуація з участю нашої держави в Євробаченні стало лакмусовим папірцем ситуації в гуманітарній сфері нашій. Звичайно це може не подобатися: такий якийсь маленький та незграбний спосіб визначення гуманітарної ганьби, але що поробиш: такі вже ми українці є – відчуваємо серцем!Протягом всіх років свого керівництва Президент Ющенко призначав покерувати найпотужнішою телекомпанією країни... я навіть не знаю як написати. От і маємо результат: спочатку кавалеріська атака 2005 року! Ну посміялися трохи! Потім “сунемо до євросоюзу” -купуємо за наші гроші напіввмерлий іноземний телеформат-2006! Потім через “правильно організований процес” представляємо Європі бидлотний персонаж в 2007! Потім “віддаємо борги” (які? за що?) комерційному проекту “Ані Лорак” в 2008! Потім намагаємося створити щось схоже на відбір у 2009! І нагороджуємо, нагороджуємо, нагороджуємо... І ось маємо: Євробачення в Україні зразка 2010. І все це на тлі повної відсутності системних підходів до розвитку НТКУ, державницької позиції, знань і професійного уміння – ну чим не “калька” з ситуації в гуманітарній сфері України за останні 5 років?
До аналізу дійства на державному ТБ-каналі. Нагадаю воно проходило на фоні тотальних розмов про відсутність коштів для проведення повноцінного і справедливого відбору учасника і пісні від України на Євробаченні-2010. Для початку цитую анонс, розісланий всім провідним ЗМІ країни та “розвішаний” на сайті НТКУ: “...глядач почує думки провідних музичних продюсерів, журналістів, артистів – обізнаних експертів українського шоу-бізнесу, які дискутуватимуть на тему програми. Взяти участь у розмові запрошені, зокрема, Едуард Клім, Олена Мозгова, Юрій Нікітін, Сергій Кузін, Олександр Злотник, Руслана Лижичко, Ані Лорак, Олександр Пономарьов, Ірина Лисенко та інші.” Із перерахованих “запрошених” в студію НТКУ з’явився тільки Олександр Злотник. І, можливо, якісь “інші” були зконцентровані в іншій студії.
Дійство було зорганізовано та проведено, як ви розумієте, з певною метою. Перше: переконати українську громаду в спроможності фаворита керівництва НТКУ. В чомусь. Інше: втиснути між потоками “води”,яка, як правило, виливається під час таких розмов, важливі і ключові ідеї та думки. І найголовніше: відгорнути увагу громади і фахівців від ганебності процедури і довести неможливість цивілізованих змін. Як телевізійний аналітик стверджую – просто і логічно цього зробити неможливо! Тому потрібно було активно і бурхливо використовувати маніпулятивні технології. Ефір на Першому загальнонаціональному ТБ-каналі продемострував явне намагання використати такі способи маніпулятивного впливу на громадську думку. Але річ у тім, що навіть мої студенти-середнячки лускають такі потуги, як горішки і з першого разу. А фахівці називають, використані в прайм-таймі 23 січня, спроби так:
-“використання медіаторів” (тоб то запрошених в студію персонажів, від яких відомо чого чекати);
- “заговорювання” (про будь що тільки не про головне – для прикладу: “давайте пошлемо на Євробачення дует “співаючого ректора” і “космоса” -Поплавського і Черновецького”);
- “повтор” (“вибір зроблено”);
- “відволікання уваги” (тотально протягом більше ніж півтори години).
До маніпуляцій можна віднести і словосполучення в титрах того,що відбувалося: “Вибір першого”. Адже телеглядачі могли подумати,що йдеться про телевізійний канал, а не про персонаж. До речі, знову і вкотре не були названі і члени так званої “художньої ради”. За це словосполучення теж намагаються сховатися і вже неодноразово -а значить зманіпулювати!
Перша частина програми буда присвячена штучному роздмухуванню фактично неіснуючого дрібного непорозуміння з комерційним телемовником-такої собі мильної бульбашки, яка давно луснула! До честі керівництва цього комерційного телемовника-вони просто не звернули на це уваги і не з’явилися в студії на Мельникова 42. І правильно: навіщо ж “піарити” на останок керівництво НТКУ! А воно аж заходилося: і цитати, і заздалегідь маніпулятивно змонтоване відео, і коментарі за кадром, і в кадрі. Псевдоартистична апеляція до присутнього в студії театрального критика (він так сам себе представив, до речі, цілком слушно тому що титрів, щоб пояснити телеглядачам хто є хто не давали). Пан Вергеліс явно не зрозумів або зробив вигляд, що не зрозумів, що від нього хотіли! Конферансьє тире президент НТКУ про своє:”про журналістську етику” та “спекуляції”, “про скандали” та “хвилі протестів”, а театрознавець про своє: про те,що в Україні повно талантів, а їм не дають можливості і зараховують до “нєформату”, про численних прихильніків іншої музики і про талановитих педагогів, які виховують талановитих вихованців...Через декілька хвилин навіть зовсім і дуже пересічний український телеглядач почав розуміти: так він же про загальнонаціональний відбір говорить. Якого не було! Адже це одне з головних завданнь державного мовника: творити видовищний продукт,який буде представляти Україні нові таланти. Один із способів (та ще й який!)- цивілізований телевізійний відбір учасника від Украни і пісні для участі в Євробаченні! А тут стоп: в сценарії про загальнонаціональний відбір зась: ...у нас часу не має... передайте мікрофон...інші теж мають можливість виступити і т.п. “Передали” не досить вдало. Присутній в студії пан Бебешко (відомий український фанєротворець) виступав в ролі начеб то “опозиціонера”- як угризнув його ще один фанєротворець пан Гершензон: “Бебешко ми вас тут призначили в опозицію-сидіть і мовчіть!”. Іноді, випадково, пан Володимир випадав із сценарію: “А чому не можна було виступити із заявою попередньо?” Це він про відсутність інформації щодо Євробачення та загальнонаціонального українського відбору протягом 2009 року! Це був серьйозний “прокол”- після доволі потужної рекламної паузи Бебешко пірнув назад в образ навколошоубізнесового коміка. Чомусь. Так от: чому не попередили-адже музиканти всієї країни готувалися, сподівалися, записували пісні? Відповідь конферансьє – тире президента НТКУ була специфічна: “...я колись готувався в космос полетіти...Хто до нас приходив із запитаннями...” Нагадаю: мова йде про керівництво найпотужнішого загальнонаціонального ТБ-каналу в роспорядженні якого, крім тисяч годин ефіру для мільйонів, сайт, приміщення для пресових конференцій і т.п! Тоб то – реальні потужності для інформування громадськості про важливий та цікавий для неї продукт - Євробачення-2010! Біда в тому, що і слова і тон відповідей це не дрібненький жарт, а стиль роботи на державному телеканалі: саме так вони - ці конферансьє, співаки, директори невідомо чого і електромонтери розуміють стосунки, які мають панувати в нормальному громадянському суспільстві! Використовуючи потужності державного телеканалу, вони намагаються суспільству навіювати думки про те,що скандал розгорівся навколо виконавця! Та не навколо,поруч, позаду чи попереду виконавця - а навколо процедури ганебної! Ганебної для модернової та сучасної України. України, в якій хочу жити я і мільйони нормальних громадян! І ці діячі це точно розуміють. Тому точно знають, де тхне! І стрімко тікають від відповідей на запитання. Куди завгодно!
Єдина приємна і не кумедна новина, а дійсно позитивна: НТКУ виграло суд і співачка Приходько має спростувати свої слова на адресу НТКУ, яких вона наговорила перед Євробаченням-2009. Уже про це писав: відповідати має не співачка, а “кукловоди”. І саме їх треба було шукати керівництву НТКУ. Їх і їх гроші! Можливо тоді б не жалілися в черговий раз на відсутність коштів! А так - знайшли з ким судитися! Напевне, начиталися журнальчиків про статки голівудських зірок!Не сказало керівництво НТКУ і в який спосіб молода емоційна жінка, яка от-от має народити (чи вже стала щасливою мамою) це буде робити!!! Коли стало зрозуміло,що з першою пафісною частиною, присвяченою захисту інтересів НТКУ, якось не склалося, було запропоновано поставити крапку!
В наступній умовній частині телеглядачам пропонувалося погомоніти навколо того “а чому ж, власне, не склалося з відбором”. І тут знову невдача: зрозумілих думок або коректної інформації про те, чому не було проведено відбору телеглядачі не отримали! І це за наявності в студії двох віце-президентів та президента НТКУ. Всі розмови про “відсутність фінансування” і про “бюджетні запити, залишені без задоволення” іронічно розвіювалися, як той вранішній туман, посеред потужної декорації в здоровезній ТБ-студії з купою народу, світла та “живого акомпонуючого колективу”, яких “нагнали” обслужити черговий комерційний проектик. Чийсь.
А ще посеред цього всього почало спливати і інше! Коли вітчизняні “прюдьюссєри” потрапляють в ефір і починають говорити - можна виколупати цікавинки. Про певного роду “пєрєгавори”для прикладу! От прорвало одного з нинішніх віце-президентів НТКУ пана Чернюка: виявляється переговори з керівництвом треба починати ще за рік до Євробачення! Цікава заява.Особливо для клерка державної компанії. Це які такі переговори, де і головне про що треба з ними проводити, якщо є відкрите цивілізоване положення про проведення конкурсу? Хоча навіть маленька дитина в Україні знає про що треба домовлятися заздалегідь з державними дядями і тьотями – це я так для читачів питання руба ставлю! А присутній в студії продюсер робить “контрольний постріл” щодо переговорів з нинішнім керівництвом НТКУ(цитую): “...це не були питання твочого характеру”. Ну хто б сумнівався! А громадянин Ілащук до журналістів: а де я казав,що гроші були визначальними при виборі? А журналісти (майбутні чи уже) в гробовій тиші (виграно ж суд!): ......е-е-е-е-е-е.... А й справді: на тій пресовій конференції були присутні в основному інформаційники! Записали, видали, поінформували,розмагнітили. В офіційних пресових релізах від НТКУ “про гроші” ні слова! Так вся ж країна чула, бачила,читала,знає! Але “чула”, “бачила”, “читала” і “знає” в суді на стіл не покладеш. От так от “пошили в дурні” всю країну. Спокійно, нахабно, впевнено.От і цькують цинічно в ефірі принишклих фактично дітей, яких представили або видавали за “провідних фахівців” та “обізнаних журналістів-експертів”. До слова: і в студії з “керівництвом” і в “іншій” студії НТКУ за такими базовими принципами цивілізованого суспільства, як свобода слова і думки, мали би бути представлені і інші точки зору! В тому числі широко розповсюджена! Або хоч якась! Якось з цим не склалося! Цікаво, що “іншу” студію вивели в ефір всього на декілька десятків секунд, тому розмова з “фанами” (примітка від автора:Сотніченко(це режисер –постановник даної програми) – привіт студентам!) та “журналістами” фактично не відбулася. Навіть просте запитання від мого улюбленого персонажа “журналісточки, яка пише про шоу-біз” (ці очі! інтонація! знання теми!) вперлися в примітивне: “Я не хотів би нічого коментувати” від конферансьє- тире президента НТКУ.Виникає логічне запитання: навіщо зібрали? Хоча ні:погомоніли трохи про відсутність в Україні музичної критики (технологія “відволікання уваги”)...Розмова теж не пішла...Чомусь.
Були ще і виступи улюбленця керівництва НТКУ. Декілька.Між постійними та активними(а може пасивними) вигуками “Браво” і “я знаю, що аплодує і інша студія” (чого знати – покажіть!) від конферансьє-тире президента НТКУ мікрофон потрапив до пана Вергеліса. Перед тим, як мікрофон видерли, він встиг коротко констатувати про “відсутність енергетики та артистиз...”-дякую, зміна плану... Звичайно ж “проагітували” знані майстри класичного і навколокласичного співу і музики: Злотник- в студії, Стефюк, білорус Фінберг- в сюжетах.Основний пафіс виступів: “є мистецтво- а є шоу!” Їм всім раджу терміново переглянути такий собі кліпчик в стилі “повний шансон” під назвою “Свабода” (вони точно не бачили!)від претендента.І пошукати і мистецтво і шоу. Додали своїх “п’ять копійок” колишні учасники Євробачення від України. Декілька. Окремий респект пані Лорак. Не знаю чи читала вона мою заяву з приводу Євробачення, але призвіще фаворита не назвала і використала запропоновані терміни “претендент” та ”учасник”. Молодчинка! Розмову “про рівень, формат і нєформат” (це з анонсу частини обговорення), а головне про смак, вдало продовжила на виступі претендента “тьотка”(боса, але не гола) та “лабухі в пєрстнях” (доволі професійні).Такий собі зовсім не шоу-бізнесовий, а просто ресторанний номерок- не звернув увагу чи не пішов хто із соткою “ат нашєга стала” до піаніста! Насичену атмосферу вдало доповнив бидлотний анекдот, виконаний в прямому ефірі найпотужнішого державного телеканалу особисто народним артистом України (на жаль- це не іронія!) конферансьє-президентом НТКУ (це – теж не іронія.На жаль) Ілащуком . Анекдот викликав трагічну...тишу.Це була тиша поступового розуміння...
Комедію продовжив знову ж таки в прямому ефірі есквайр (не знаю може уже барон) тире електромонтажник через кому генеральний продюсер громадянин Ткаченко. Він, очевидно, десь затримався.Припускаю: контролював на вході в НТКУ появу небажаних елементів! Оскільки він не був помічений мною на початку програми, то міг не почути “легенду”: виявляється віце-президент НТКУ пан Чернюк намагається оштрафувати співробітників, які використовують назву “УТ-1” (нагадаю це означає “українське телебачення – один”). Патріоти каналу мають говорити і шанувати назву “Перший національний”! Сума прописом: цілих 50 гривень! Навіть запропонував пану Бебешку терміново внести на рахунок НТКУ відповідні гроші. Бебешко, як знаний український шоу-діяч, відразу потягнувся за “налікам” в кишеню. На жаль, ситуацію до логічного завершення не довели...Аж тут гульк- в кадрі “есквайр!” Намагався вилити чергові літри “води”, відповідаючи на елементарне запитання. Смішилка полягала в тому,що цей представник керівництва НТКУ(ну принаймі він так думає) з’явився в студію і потрапив в кадр “Першого національного” в кепочці з...фірмовим логотипом іноземної телекомпанії. Ну патріот же ж...А може готується...Оскільки тих п’ятидесяток у нього тепер “і нє сасчітаєш”:в титрах даної програми він був позначений на чільному місці!
Наприкінці: навіть посеред цього всього була купа реклами! Можна тільки уявити скільки її буде в навколоєвровізійних проектах при нормальній і професійній роботі фахівців.
Олександр Зирін
український незалежний телевізійний оглядач
P.S. Вочевидь, зовсім втративши орієнтацію посеред живого ефіру, громадянин Ілащук пообіцяв “попрацювати” над наступними Євробаченнями: “...ми будемо це враховувати в 2012 році”
Не будете!
Я мало вірю в містичні збіги, тому зникнення телевізійного сигналу в моїй кабельній мережі о 18 годині 32 хвилини 23 секунди і 13 кадрів зустрів спокійно: просто переналаштував телевізор на ефірний сигнал Першого національного! Таке потрібно було дивитися! Адже саме 23 січня в двох(!) телевізійних студіях державної телекомпанії України в прайм-таймі з 19 години до 20.50 (!!) найпотужніший телевізійний мовник України обслуговував (!!!) претендента, призначеного керівництвом НТКУ для відвідування норвежського Осло на Євробаченні-2010.
Відразу зазначу: якісно обслужити не вийшло! А ще додам. Зрозуміле після цього кожному професіоналу в цій країні і просто читачеві додам. Керуючись п.4 Правил проведення пісенного конкурсу Євробачення-2010 (на нього дуже багато разів посилалися в ефірі і навіть продемонстрували папірець з накладеними титриками) заявляю ще раз: в будь який момент нове керівництво НТКУ може виправити ганебну ситуацію! Якщо захоче! Тому всі розмови про “вибір зроблено” та “кулаки, які треба тримати” і т.п. – дезінформація громади і керівництва країни!
Щодо керівництва України, яке відходить,скажу таке: воно так і не зрозуміло,що ситуація з участю нашої держави в Євробаченні стало лакмусовим папірцем ситуації в гуманітарній сфері нашій. Звичайно це може не подобатися: такий якийсь маленький та незграбний спосіб визначення гуманітарної ганьби, але що поробиш: такі вже ми українці є – відчуваємо серцем!Протягом всіх років свого керівництва Президент Ющенко призначав покерувати найпотужнішою телекомпанією країни... я навіть не знаю як написати. От і маємо результат: спочатку кавалеріська атака 2005 року! Ну посміялися трохи! Потім “сунемо до євросоюзу” -купуємо за наші гроші напіввмерлий іноземний телеформат-2006! Потім через “правильно організований процес” представляємо Європі бидлотний персонаж в 2007! Потім “віддаємо борги” (які? за що?) комерційному проекту “Ані Лорак” в 2008! Потім намагаємося створити щось схоже на відбір у 2009! І нагороджуємо, нагороджуємо, нагороджуємо... І ось маємо: Євробачення в Україні зразка 2010. І все це на тлі повної відсутності системних підходів до розвитку НТКУ, державницької позиції, знань і професійного уміння – ну чим не “калька” з ситуації в гуманітарній сфері України за останні 5 років?
До аналізу дійства на державному ТБ-каналі. Нагадаю воно проходило на фоні тотальних розмов про відсутність коштів для проведення повноцінного і справедливого відбору учасника і пісні від України на Євробаченні-2010. Для початку цитую анонс, розісланий всім провідним ЗМІ країни та “розвішаний” на сайті НТКУ: “...глядач почує думки провідних музичних продюсерів, журналістів, артистів – обізнаних експертів українського шоу-бізнесу, які дискутуватимуть на тему програми. Взяти участь у розмові запрошені, зокрема, Едуард Клім, Олена Мозгова, Юрій Нікітін, Сергій Кузін, Олександр Злотник, Руслана Лижичко, Ані Лорак, Олександр Пономарьов, Ірина Лисенко та інші.” Із перерахованих “запрошених” в студію НТКУ з’явився тільки Олександр Злотник. І, можливо, якісь “інші” були зконцентровані в іншій студії.
Дійство було зорганізовано та проведено, як ви розумієте, з певною метою. Перше: переконати українську громаду в спроможності фаворита керівництва НТКУ. В чомусь. Інше: втиснути між потоками “води”,яка, як правило, виливається під час таких розмов, важливі і ключові ідеї та думки. І найголовніше: відгорнути увагу громади і фахівців від ганебності процедури і довести неможливість цивілізованих змін. Як телевізійний аналітик стверджую – просто і логічно цього зробити неможливо! Тому потрібно було активно і бурхливо використовувати маніпулятивні технології. Ефір на Першому загальнонаціональному ТБ-каналі продемострував явне намагання використати такі способи маніпулятивного впливу на громадську думку. Але річ у тім, що навіть мої студенти-середнячки лускають такі потуги, як горішки і з першого разу. А фахівці називають, використані в прайм-таймі 23 січня, спроби так:
-“використання медіаторів” (тоб то запрошених в студію персонажів, від яких відомо чого чекати);
- “заговорювання” (про будь що тільки не про головне – для прикладу: “давайте пошлемо на Євробачення дует “співаючого ректора” і “космоса” -Поплавського і Черновецького”);
- “повтор” (“вибір зроблено”);
- “відволікання уваги” (тотально протягом більше ніж півтори години).
До маніпуляцій можна віднести і словосполучення в титрах того,що відбувалося: “Вибір першого”. Адже телеглядачі могли подумати,що йдеться про телевізійний канал, а не про персонаж. До речі, знову і вкотре не були названі і члени так званої “художньої ради”. За це словосполучення теж намагаються сховатися і вже неодноразово -а значить зманіпулювати!
Перша частина програми буда присвячена штучному роздмухуванню фактично неіснуючого дрібного непорозуміння з комерційним телемовником-такої собі мильної бульбашки, яка давно луснула! До честі керівництва цього комерційного телемовника-вони просто не звернули на це уваги і не з’явилися в студії на Мельникова 42. І правильно: навіщо ж “піарити” на останок керівництво НТКУ! А воно аж заходилося: і цитати, і заздалегідь маніпулятивно змонтоване відео, і коментарі за кадром, і в кадрі. Псевдоартистична апеляція до присутнього в студії театрального критика (він так сам себе представив, до речі, цілком слушно тому що титрів, щоб пояснити телеглядачам хто є хто не давали). Пан Вергеліс явно не зрозумів або зробив вигляд, що не зрозумів, що від нього хотіли! Конферансьє тире президент НТКУ про своє:”про журналістську етику” та “спекуляції”, “про скандали” та “хвилі протестів”, а театрознавець про своє: про те,що в Україні повно талантів, а їм не дають можливості і зараховують до “нєформату”, про численних прихильніків іншої музики і про талановитих педагогів, які виховують талановитих вихованців...Через декілька хвилин навіть зовсім і дуже пересічний український телеглядач почав розуміти: так він же про загальнонаціональний відбір говорить. Якого не було! Адже це одне з головних завданнь державного мовника: творити видовищний продукт,який буде представляти Україні нові таланти. Один із способів (та ще й який!)- цивілізований телевізійний відбір учасника від Украни і пісні для участі в Євробаченні! А тут стоп: в сценарії про загальнонаціональний відбір зась: ...у нас часу не має... передайте мікрофон...інші теж мають можливість виступити і т.п. “Передали” не досить вдало. Присутній в студії пан Бебешко (відомий український фанєротворець) виступав в ролі начеб то “опозиціонера”- як угризнув його ще один фанєротворець пан Гершензон: “Бебешко ми вас тут призначили в опозицію-сидіть і мовчіть!”. Іноді, випадково, пан Володимир випадав із сценарію: “А чому не можна було виступити із заявою попередньо?” Це він про відсутність інформації щодо Євробачення та загальнонаціонального українського відбору протягом 2009 року! Це був серьйозний “прокол”- після доволі потужної рекламної паузи Бебешко пірнув назад в образ навколошоубізнесового коміка. Чомусь. Так от: чому не попередили-адже музиканти всієї країни готувалися, сподівалися, записували пісні? Відповідь конферансьє – тире президента НТКУ була специфічна: “...я колись готувався в космос полетіти...Хто до нас приходив із запитаннями...” Нагадаю: мова йде про керівництво найпотужнішого загальнонаціонального ТБ-каналу в роспорядженні якого, крім тисяч годин ефіру для мільйонів, сайт, приміщення для пресових конференцій і т.п! Тоб то – реальні потужності для інформування громадськості про важливий та цікавий для неї продукт - Євробачення-2010! Біда в тому, що і слова і тон відповідей це не дрібненький жарт, а стиль роботи на державному телеканалі: саме так вони - ці конферансьє, співаки, директори невідомо чого і електромонтери розуміють стосунки, які мають панувати в нормальному громадянському суспільстві! Використовуючи потужності державного телеканалу, вони намагаються суспільству навіювати думки про те,що скандал розгорівся навколо виконавця! Та не навколо,поруч, позаду чи попереду виконавця - а навколо процедури ганебної! Ганебної для модернової та сучасної України. України, в якій хочу жити я і мільйони нормальних громадян! І ці діячі це точно розуміють. Тому точно знають, де тхне! І стрімко тікають від відповідей на запитання. Куди завгодно!
Єдина приємна і не кумедна новина, а дійсно позитивна: НТКУ виграло суд і співачка Приходько має спростувати свої слова на адресу НТКУ, яких вона наговорила перед Євробаченням-2009. Уже про це писав: відповідати має не співачка, а “кукловоди”. І саме їх треба було шукати керівництву НТКУ. Їх і їх гроші! Можливо тоді б не жалілися в черговий раз на відсутність коштів! А так - знайшли з ким судитися! Напевне, начиталися журнальчиків про статки голівудських зірок!Не сказало керівництво НТКУ і в який спосіб молода емоційна жінка, яка от-от має народити (чи вже стала щасливою мамою) це буде робити!!! Коли стало зрозуміло,що з першою пафісною частиною, присвяченою захисту інтересів НТКУ, якось не склалося, було запропоновано поставити крапку!
В наступній умовній частині телеглядачам пропонувалося погомоніти навколо того “а чому ж, власне, не склалося з відбором”. І тут знову невдача: зрозумілих думок або коректної інформації про те, чому не було проведено відбору телеглядачі не отримали! І це за наявності в студії двох віце-президентів та президента НТКУ. Всі розмови про “відсутність фінансування” і про “бюджетні запити, залишені без задоволення” іронічно розвіювалися, як той вранішній туман, посеред потужної декорації в здоровезній ТБ-студії з купою народу, світла та “живого акомпонуючого колективу”, яких “нагнали” обслужити черговий комерційний проектик. Чийсь.
А ще посеред цього всього почало спливати і інше! Коли вітчизняні “прюдьюссєри” потрапляють в ефір і починають говорити - можна виколупати цікавинки. Про певного роду “пєрєгавори”для прикладу! От прорвало одного з нинішніх віце-президентів НТКУ пана Чернюка: виявляється переговори з керівництвом треба починати ще за рік до Євробачення! Цікава заява.Особливо для клерка державної компанії. Це які такі переговори, де і головне про що треба з ними проводити, якщо є відкрите цивілізоване положення про проведення конкурсу? Хоча навіть маленька дитина в Україні знає про що треба домовлятися заздалегідь з державними дядями і тьотями – це я так для читачів питання руба ставлю! А присутній в студії продюсер робить “контрольний постріл” щодо переговорів з нинішнім керівництвом НТКУ(цитую): “...це не були питання твочого характеру”. Ну хто б сумнівався! А громадянин Ілащук до журналістів: а де я казав,що гроші були визначальними при виборі? А журналісти (майбутні чи уже) в гробовій тиші (виграно ж суд!): ......е-е-е-е-е-е.... А й справді: на тій пресовій конференції були присутні в основному інформаційники! Записали, видали, поінформували,розмагнітили. В офіційних пресових релізах від НТКУ “про гроші” ні слова! Так вся ж країна чула, бачила,читала,знає! Але “чула”, “бачила”, “читала” і “знає” в суді на стіл не покладеш. От так от “пошили в дурні” всю країну. Спокійно, нахабно, впевнено.От і цькують цинічно в ефірі принишклих фактично дітей, яких представили або видавали за “провідних фахівців” та “обізнаних журналістів-експертів”. До слова: і в студії з “керівництвом” і в “іншій” студії НТКУ за такими базовими принципами цивілізованого суспільства, як свобода слова і думки, мали би бути представлені і інші точки зору! В тому числі широко розповсюджена! Або хоч якась! Якось з цим не склалося! Цікаво, що “іншу” студію вивели в ефір всього на декілька десятків секунд, тому розмова з “фанами” (примітка від автора:Сотніченко(це режисер –постановник даної програми) – привіт студентам!) та “журналістами” фактично не відбулася. Навіть просте запитання від мого улюбленого персонажа “журналісточки, яка пише про шоу-біз” (ці очі! інтонація! знання теми!) вперлися в примітивне: “Я не хотів би нічого коментувати” від конферансьє- тире президента НТКУ.Виникає логічне запитання: навіщо зібрали? Хоча ні:погомоніли трохи про відсутність в Україні музичної критики (технологія “відволікання уваги”)...Розмова теж не пішла...Чомусь.
Були ще і виступи улюбленця керівництва НТКУ. Декілька.Між постійними та активними(а може пасивними) вигуками “Браво” і “я знаю, що аплодує і інша студія” (чого знати – покажіть!) від конферансьє-тире президента НТКУ мікрофон потрапив до пана Вергеліса. Перед тим, як мікрофон видерли, він встиг коротко констатувати про “відсутність енергетики та артистиз...”-дякую, зміна плану... Звичайно ж “проагітували” знані майстри класичного і навколокласичного співу і музики: Злотник- в студії, Стефюк, білорус Фінберг- в сюжетах.Основний пафіс виступів: “є мистецтво- а є шоу!” Їм всім раджу терміново переглянути такий собі кліпчик в стилі “повний шансон” під назвою “Свабода” (вони точно не бачили!)від претендента.І пошукати і мистецтво і шоу. Додали своїх “п’ять копійок” колишні учасники Євробачення від України. Декілька. Окремий респект пані Лорак. Не знаю чи читала вона мою заяву з приводу Євробачення, але призвіще фаворита не назвала і використала запропоновані терміни “претендент” та ”учасник”. Молодчинка! Розмову “про рівень, формат і нєформат” (це з анонсу частини обговорення), а головне про смак, вдало продовжила на виступі претендента “тьотка”(боса, але не гола) та “лабухі в пєрстнях” (доволі професійні).Такий собі зовсім не шоу-бізнесовий, а просто ресторанний номерок- не звернув увагу чи не пішов хто із соткою “ат нашєга стала” до піаніста! Насичену атмосферу вдало доповнив бидлотний анекдот, виконаний в прямому ефірі найпотужнішого державного телеканалу особисто народним артистом України (на жаль- це не іронія!) конферансьє-президентом НТКУ (це – теж не іронія.На жаль) Ілащуком . Анекдот викликав трагічну...тишу.Це була тиша поступового розуміння...
Комедію продовжив знову ж таки в прямому ефірі есквайр (не знаю може уже барон) тире електромонтажник через кому генеральний продюсер громадянин Ткаченко. Він, очевидно, десь затримався.Припускаю: контролював на вході в НТКУ появу небажаних елементів! Оскільки він не був помічений мною на початку програми, то міг не почути “легенду”: виявляється віце-президент НТКУ пан Чернюк намагається оштрафувати співробітників, які використовують назву “УТ-1” (нагадаю це означає “українське телебачення – один”). Патріоти каналу мають говорити і шанувати назву “Перший національний”! Сума прописом: цілих 50 гривень! Навіть запропонував пану Бебешку терміново внести на рахунок НТКУ відповідні гроші. Бебешко, як знаний український шоу-діяч, відразу потягнувся за “налікам” в кишеню. На жаль, ситуацію до логічного завершення не довели...Аж тут гульк- в кадрі “есквайр!” Намагався вилити чергові літри “води”, відповідаючи на елементарне запитання. Смішилка полягала в тому,що цей представник керівництва НТКУ(ну принаймі він так думає) з’явився в студію і потрапив в кадр “Першого національного” в кепочці з...фірмовим логотипом іноземної телекомпанії. Ну патріот же ж...А може готується...Оскільки тих п’ятидесяток у нього тепер “і нє сасчітаєш”:в титрах даної програми він був позначений на чільному місці!
Наприкінці: навіть посеред цього всього була купа реклами! Можна тільки уявити скільки її буде в навколоєвровізійних проектах при нормальній і професійній роботі фахівців.
Олександр Зирін
український незалежний телевізійний оглядач
P.S. Вочевидь, зовсім втративши орієнтацію посеред живого ефіру, громадянин Ілащук пообіцяв “попрацювати” над наступними Євробаченнями: “...ми будемо це враховувати в 2012 році”
Не будете!
blog comments powered by Disqus
На телеэкране
Темы форума
26 ноября 2024
Тропо - приём DVB-T,DVB-T2 в Украине.
25 ноября 2024
Транспондерные новости 80°E - Express 80
25 ноября 2024
Вижн ТВ. Новости - хорошие и плохие
25 ноября 2024
Прием FM из Киева и других городов
24 ноября 2024
Приём и обсуждение 30.5°E - Arabsat 5A в Ku band
21 ноября 2024
Приём и обсуждение 57°E - NSS 12 в Ku band
19 ноября 2024
Спутниковая прямофокусная антенна АСТВ-2,5 m. (Ахтырка)
14 ноября 2024
Intelsat 37e @ 18°W T2-MI
13 ноября 2024
Приём и обсуждение 78.5°E - Thaicom 8 в KU Band
11 ноября 2024
Приём двух частот Alcomsat 1
10 ноября 2024
Антена ефірна Romsat AV-4035 (VHF)+(UHF)
10 ноября 2024
Зовнішня FM/DAB антена ROKS FM-10A
10 ноября 2024
Транспондерные новости 52.5°E - Al Yah 1
10 ноября 2024
Транспондерные новости 52°E - TurkmenÄlem / MonacoSat
09 ноября 2024
Транспондерные новости 28.2°E - Astra 2E/2F/2G
08 ноября 2024
Прием 30w Mabo 180 см моторизона система.сигнал в dB
06 ноября 2024
Спутниковые фиды, временные трансляции
04 ноября 2024
Транспондерные новости 10°E - Eutelsat 10A
02 ноября 2024
DVB-T/T2 частоты и каналы в КИЕВЕ и регионе (без обсуждения)
01 ноября 2024
Транспондерные новости 4.9°E - Astra 4A