Комерційна трансляція з висування Тимошенко удвічі перевищила показники Першого і 5-го
Трансляція з'їзду з висуванням кандидата на посаду Президента України Юлії Тимошенко 24 жовтня на Першому національному та 5-му каналі удвічі перевищила середні показники каналів.
На Першому національному за загальнонаціональною панеллю, аудиторією 18+ рейтинг сягав 2,75%, частка - 6,79% (міста «50 тис.+» - 4,81%). Середня частка каналу за минулий тиждень за аудиторією 18+ у містах «50 тис.+» становила 2,48%.
На 5-му каналі за загальнонаціональною панеллю, аудиторією 18+ ця трансляція взяла рейтинг 1,74%, частку 4,28% (міста «50 тис.+» - 4,69%). Середня частка каналу за минулий тиждень за аудиторією 18+ у містах «50 тис.+» становила 1,63%.
На Першому національному з'їзд транслювався з 19:30 до 22:30 з перервою на 20-хвилинний випуск новин о 21:00, на 5-му каналі - безперервно з 19:30 до 22:20.
Генеральний директор 5-го каналу Іван Адамчук та перший віце-президент НТКУ Михайло Кобля повідомили ТК, що трансляція з'їзду була оплачена за комерційною угодою. Зароблені суми та порядок розрахунків (оплата як за рекламний час, передвиборну агітацію чи інакшим способом) вони відмовилися називати. Пан Кобля обмежився коментарем, що гроші вже перераховано і телекомпанія «непогано заробила».
Нагадаємо, одна секунда ефірного часу для передвиборної агітації на Першому національному коштує: 19:00-20:30 - 497,83 грн, 20:30-22:00 - 654,72 грн, 22:00-23:00 - 312,25 грн; на 5-му каналі: 17:00-23:30 - 139,16 грн (усе - з урахуванням податків). Якщо припустити, що партія «Батьківщина» розраховувалася за трансляцію за розцінками на політичну рекламу, то НТКУ заробила 4,3 млн грн, 5 канал - 1,2 млн грн (без урахування податків). Але, за інформацією ТК, розцінки були не політичні, а звичайні комерційні - у кілька разів менші.
Трансляція з'їзду жодним чином не була позначена, як оплачений матеріал. Щодо відсутності ідентифікатора «На правах реклами» Іван Адамчук сказав, що юристи телекомпанії визначили, що такі позначки не потрібні.
Однак юрист Інституту медіаправа Ігор Розкладай зауважує: якщо програма оплачена за комерційною угодою, вона по суті є рекламою, а не журналістським матеріалом. «Відповідно до ст. 9 закону про рекламу вона має бути чітко відокремлена від інших програм. А інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою "Реклама" чи "На правах реклами"», - зазначив він.
Член Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Тетяна Лебедєва не змогла визначити, чи каратиме регуляторний орган за відсутність рекламних ідентифікаторів. «Юлія Тимошенко ще не зареєстрована як кандидат і її передвиборна агітація офіційно не розпочиналася, відповідно, у нас не врегульовано законодавством, як трактувати таку трансляцію», - пояснила вона.
Источник: Телекритика
blog comments powered by Disqus