УМГ відкладає виробництво розважальних телепроектів на післявиборний період
Телеканал «Інтер» придбав пакет фільмів та серіалів Української медійної групи, колишнього виробничого підрозділу «1+1». Угоду укладено щодо старого продукту компанії, прем'єра якого вже пройшла в Україні (переважно на «Плюсах») та новоствореного телефільму «Ой, мамоньки...» режисера В'ячеслава Криштофовича. Презентація останнього проекту відбулася вчора у Будинку кіно. Вона трохи нагадувала такий самий захід 2007 року, коли новостворена компанія Star media продала свій перший серіал не «Інтеру», а каналові «1+1». Нині співвласник УМГ Борис Фуксман виглядав так само незвично на фоні логотипа «Інтера», як і колись Влад Ряшин біля зображення «1+1».
Наразі Борис Фуксман не називає «Інтер» своїм основним партнером і зауважує, що компанія відкрита для всіх каналів і пропозицій. Як би там не було, але це перша велика угода УМГ на українському ринку після розриву з «1+1». На початку року компанія взяла курс на виробництво телевізійних програм для українського ринку, а в новому сезоні планує його продовжити. Однак поки що виробництво частини запланованих розважальних проектів довелося відкласти. Втім, УМГ продовжує вести переговори з українськими каналами та готує до запуску два нових серіали для російського ринку.
Про плани УМГ на цей сезон ТК розповіли співвласник компанії Борис Фуксман та голова ради директорів Вікторія Горенштейн.
- Борисе Леонідовичу, чи означає ця угода з «Інтером», що УМГ знайшла нового основного партнера на українському ринку?
- Може, це початок майбутньої серйозної співпраці. Але ми виробляємо продукт, контент і пропонуємо його на пострадянському просторі, де його може придбати будь-який канал. Нині ми готуємось до великої, серйозної роботи і розуміємо, що на зміну кризі прийдуть хороші часи. Адже криза - це не тільки кінець, а й початок. І якщо ми спостерігаємо за пожвавленням у світовій економіці, то будемо сподіватись, що це дійде і до України, і до наших каналів теж.
- Чи планується збільшення інвестицій в УМГ?
- Це пов'язано з певними проектами. Якщо ми канали, зацікавлені цими проектами, і компанії бракуватиме коштів - будуть додаткові інвестиції. Все залежить від телевізійного ринку, який, на мою думку, виявився найменш підготовленим до кризи. Мало того, що було погано, вони зробили все, щоби стало ще гірше. Хоча я переконаний - канали проаналізують ситуацію і свої дії. Зрозуміло, що тепер треба економити витрати, але при цьому потрібно щось показувати, і не просто щось, а хороший продукт, а це вимагає інвестицій. Тому нині настає фаза, коли грошей не заробляють (така фаза буває в будь-якому бізнесі, весь час не виходить заробляти гроші), але при цьому необхідно затримати глядача на своєму каналі. Найголовніше, щоб аудиторія не пішла, а для цього й надалі потрібен хороший контент.
- Який продукт, на вашу думку, визначатиме тенденції в новому сезоні?
- Нічого нового ми не придумаємо. Є канали, які виразніше нішевими, вони відтягуватимуть «профільного» глядача. А більше, думаю, нічого нового не буде. Вдале програмування чи контрпрограмування зумовлюватиме успіх того чи іншого каналу.
- З огляду на ці тенденції, чи цікавить вас нині відкриття нішевого каналу?
- З економічної точки зору - тепер найбільш невигідний час для відкриття нових каналів. Нині треба ретельно обирати нішу і розуміти, для кого відкривати канал. Колись я мріяв відкрити дитячий канал. Це не бізнес, це радше для серця (я дуже люблю дітей). Навіть заявку подавав на цифровий конкурс Нацради, але, на жаль, не отримав лицензії.
Та якщо говорити про майбутнє - я вважаю, нині воно в руках виробників контенту. Щойно ми прийдемо до цифри, кожен зможе отримати доступ до глядача, і тоді все визначатиме той, хто вироблятиме якісний контент. Якщо нині в Нацраді будуть інші конкурси, ми їх аналізуватимемо, ідея не померла. Я думаю, що до 2012 року все стане на свої місця. І ми зможемо побачити розквіт українського телебачення.
- Чи не плануєте відновлювати проект «Пік» цього чи наступного року?
- Це пов'язано з ситуацією на ринку, оскільки будь-яка ідея має стати бізнес-ідеєю. В межах великого холдингу ми можемо собі дозволити один дотаційний проект. Але хтось у цьому холдингу має заробляти гроші. Оскільки нині ситуація на ринку досить складна і грошей стало значно менше, то перш ніж віддати долар, ти його кілька разів перекручуєш в руці й думаєш, чи правильно ти його віддаєш. Тому щодо «Піку» - я живу з цією ідеєю і не виключаю, що проект буде реанімовано, але в найближчі 6-12 місяців я такої можливості не бачу.
- Яка компанія вашої групи нині перш за все націлена на отримання прибутку?
- Ми працюємо в декількох напрямках. Перш за все, це розширення мережі наших кінотеатрів. Наразі ми будемо відкривати другий кінотеатр у Тернополі. Дивимось, аналізуємо ринок на предмет купівлі діючих кінотеатрів, інших компаній, які перебувають у складній ситуації. Тобто ми тепер націлені на купівлю різних активів, для того щоб у потрібний момент їх консолідувати.
По-друге, головний майданчик для розвитку наразі - це УМГ, яка має стати структурою, що вироблятиме якісний продукт для різноманітних ринків пострадянського простору. У першу чергу, це Росія, можливо, Казахстан та Білорусь.
- Вікторіє, розкажіть про угоду з «Інтером»: стовоно якого продукту її укладено і на яку кількість показів?
- Я дуже рада угоді з «Інтером», тепер наші фільми йтимуть на всіх каналах групи «Інтер». Угоду укладено щодо наших старих проектів - ми продали каналу близько 120 епізодів. Перший показ - це тільки фільм «Ой, мамоньки», решта - другий-третій показ. Здебільшого це проекти за романами Тетяни Устінової, які раніше виходили на «1+1». Також ми обговорюємо й нові серіальні й телевізійні проекти. Але це не означає, що «Інтер» стає нашим єдиним замовником.
- Чи укладено вже угоду щодо продажу вашого останнього фільму «Ой, мамоньки» на якийсь російський канал?
- «Ой, мамоньки» поки що не продано на російський ринок. У нас є домовленість із російським Першим каналом, вона була ще до створення фільму. Але так вийшло, що роботу над стрічкою було завершено під час кризи, і ціна, запропонована Першим каналом, нас не влаштовувала. Тепер, оскільки фінальної домовленості ще немає, ми обговорювали продаж стрічки на РТР. Хоча думаю, що це буде таки Перший канал. Це один із небагатьох випадків, коли ми спершу продали новий продукт в Україну.
- Який бюджет проекту?
- Бюджет картини я не озвучуватиму, але він досить великий. Так вийшло, що фільм почали знімати в досить хороший, докризовий час, а завершили - вже під час кризи. Втім, ціни зйомок уже не переглядалися. Якби ми знімали фільм сьогодні, це було б дешевше. Продаж в Україну, звісно ж, не окупає бюджету. Але ми плануємо продати його в Росію і таки отримати прибуток.
- Які телевізійні проекти УМГ готує на новий сезон?
- У нас було багато планів на вересень, але в цей час у нас не вийде запустити новий телевізійний продукт. Домовленості з каналами є, але вони відтягуються через надмірну заполітизованість ринку. Нині канали налаштовані на політичні проекти, розважальні їм теж цікаві, але менше, ніж політичні. Тому всі наші програми відкладено десь на січень, на післявиборний період. У цьому році не вийде й шоу за форматом Sony, оскільки це досить дорогий продукт і канали не зовсім готові до його запуску, тож його так само відкладено до січня.
Окрім телевізійних проектів, у нас у розробці два серіали: 8-серійний та 16-серійний. Наразі ми все прораховуємо і домовляємося з каналами (першочергово це, звісно ж, російські канали); можливо, вже у листопаді ми зможемо їх запустити. Один із них - військовий серіал. Для Росії нині це основна тема, адже наступного року буде 65-та річниця Великої вітчизняної. Другий серіал - мелодрама. Обидві історії оригінальні, не форматні.
- Раніше ви говорили про другий політичний проект Анни Безулик. Чому відкладено його запуск?
- Ми готові до його запуску. Однак рішення по ньому ще не прийнято, і немає впевненості, що проект вийде в новому сезоні. Ми обговорювали його з декількома каналами. Звісно ж, «право першої ночі» - у 5-го каналу, але фінальної домовленості поки що немає. Це політичне шоу, але не пов'язане з виборами.
- Чи пропонували вам канали спільне виробництво теледебатів на цей сезон?
- Можливо, якісь теледебати ми будемо виробляти для 5-го каналу, оскільки над політичними проектами працює група Анни Безулик. Але обговорювати це питання ми, напевно, будемо ближче до виборів. Наразі нам би хотілося більше робити щось розважальне, адже майбутнє - за ними.
- Чи працюєте ви над спільним проектом із СТБ?
- Спільного проекту з СТБ у нас немає. Ми розробляли різні медичні формати, але поки що канал не зацікавився ними. І тепер у нас змінилися пріоритети: ми переключились з медичної тематики на розважальну.
- Нещодавно «1+1» придбав другий сезон скетч-шоу «Смішніше за кроликів» у компанії вашої групи TV.com. Як вам вдалося налагодити співпрацю з новим керівництвом «Плюсів»?
- Канал достатньо давно купив сезон першої програми, і вона досить вдало пройшла на «1+1». Другий сезон у першу чергу пропонувався їм. Вони виявили зацікавленість й успішно для нас придбали цей продукт. Перший сезон шоу пройшов із показниками, вищими за середні. Тому канал був зацікавлений у цьому продукті: по-перше - підвищує частку, по-друге - це досить вдалий проект для побудови сітки: невелике скетч-шоу добре заповнює дірки в сітці, його зручно використовувати. До того ж, канал купив багаторазовий показ на два роки. Це вигідна угода і для нас, і для них. І ми готові співпрацювати з «1+1», як і з будь-яким каналом.
- Чи зацікавлений «1+1» у продовженні зйомок скетч-шоу?
- З «1+1» ми не обговорювали продовження зйомок скетч-шоу, оскільки наразі канал не зможе самостійно профінансувати його. Нас цілком влаштувала ціна, запропонована каналом, але її недостатньо для фінансування. Цей продукт паралельно продано на СТС, бо український ринок не покривав витрат на цей продукт. Водночас СТС поки що не висловлює зацікавленості у продовженні, відповідно, ми й не ведемо перемовин із «1+1».
- Чи вдалося компанії продати свій продукт кудись, крім Росії? Приміром, у Білорусь чи Казахстан (ті країни, з якими, за словами Бориса Фуксмана, компанія співпрацюватиме найближчим часом)?
- Наразі ми працюємо з російською дистрибуційною компанією Intra Communications, яка продає нашу бібліотеку на ринках СНД. І деякий продукт продано в ці країни: угоду укладено щодо наших мелодраматичних серіалів минулих років. Також під час виробництва нових серіалів ми враховуватимемо продаж у ці країни. Звісно, ці кошти не можуть покрити витрат, але це додатковий прибуток, на який ми зазвичай не розраховуємо. Для порівняння: український ринок приносить у десятки разів вищі суми від продажу прем'єрного показу. Але якщо ми продаємо другий-третій показ, цифри більш-менш подібні, бо в Україні різниця між першим і третім-четвертим показом теж досить суттєва.
Фото - Андрій Скакодуб
Наталія Данькова
Источник: Телекритика
blog comments powered by Disqus