Голосование




влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:



СТБ відкрив нову країну

10 апреля 2009
Прем’єра «Україна має талант!» доводить: криза не в країні, а лише в «товстих гаманцях».

Пародист-міліціонер, після виступу якого «аншлаги» відпочивають, художниця - пісочний аніматор, баскетбольний фрістайліст, людина-ртуть - усі вони без телевізійної уваги навряд чи пережили б свої 5 хвилин слави.

Після успіху «Танцюють всі!» неважко було здогадатися, що телеканал СТБ освоюватиме нішу талант-шоу й надалі. Побоювання викликала тільки криза, яка стала головною «прем'єрою» року. Експерти прогнозували, що канали економитимуть насамперед на дорогих супершоу. Хоча Володимир Бородянський, голова правління СТБ, не поспішав відмовитися від продовження «Танцюють всі!», розраховуючи, що підрядники знизять ціни.

Вочевидь, вигідних домовленостей було досягнуто (хто шукає, той знаходить...) Щойно минули новорічні святкування, як СТБ оголосив про реалізацію нового формату - американського America's Got Talent мережі NBC, адаптованого в понад десятку країн. Із середини січня до початку лютого тривав попередній відбір учасників у 24 містах України. Водночас канал визначався з ведучою (нею, як відомо, стала Оксана Марченко) та членами журі (відібрали Влада Яму, Ігоря Кондратюка і Славу Фролову). А наприкінці лютого стартували телевізійні кастинги. Що цікаво: разом зі знімальною групою по Україні мандрував і топ-менеджмент: керівник департаменту власного виробництва СТБ Галина Пілютікова, головний продюсер цього департаменту Руслан Городничий і навіть голова правління Володимир Бородянський. Команда відзняла Одесу, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Львів і Київ. Щоправда, зйомки західної столиці, за інформацією «Дусі», зімітували в Києві. Як виглядатиме у кадрі київський «львів», глядачі побачать згодом, а 3 квітня СТБ показав одеський кастинг.

Естетика + емоції

Напередодні прем'єри «Україна має талант!» ваш автор мала підозри, що побачить фрік-шоу або, що гірше, пересічний конкурс художньої самодіяльності. На щастя, побоювання не виправдалися, а СТБ вдалося створити шоу, сприйняте на одному диханні. Між іншим, біля екрану протягом двох годин тримала й відсутність рекламних пауз. Каналові вдалося довести, що не лишень п'ятірка політиків і десятка фонограмних співаків здатні «зробити рейтинг». Що поруч з нами живе дуже багато цікавих талановитих людей, яких телебачення протягом довгих років відверто ігнорувало.

У численних візуальних дрібницях та й загалом у концепції шоу помітно сильну режисерську руку Маргарити Яковенчук. Деякі виступи показані повністю: або фрікові номери («Фредді проти Джейсона»), або такі, що несуть естетичне задоволення (східні танці у виконанні молодої дівчини та її родички). Інших учасників глядач бачить побіжно в десятисекундній нарізці з виступів. І серед них - чимало тих, хто вийшов на наступний етап конкурсу. Це заявка на майбутнє: буде, про кого розповідати, в подальших випусках шоу.

Глядачеві помітна й тонка сценарна робота, реалізована в міні-новелах про учасників. Декілька історій, інтегрованих у загальну канву шоу, розповідають про долі тих, хто наважився взяти участь у відборі: про хлопця із чоловічим сопрано, у якого вірив лише батько, а інші люди категорично не сприймали, про домогосподарку з Миколаєва, спів якої чув лише чоловік, який і наполіг на її участі в шоу, про капітана міліції, який насправді є генієм вокальної пародії. Сценаристів цікавила насамперед інтрига, життєва колізія, тому міні-новели відзняті не лише про деяких переможців одеського кастингу. Була показана, наприклад, життєва драма «брутальної виконавиці» Аліси.

А кого не розчулила 60-річня одеситка, котра демонструвала свій талант, але далі кастингу не пройшла? І попри її тверді слова «Чого б це мені плакати?», за лаштунками знайшлося місце і сльозам, і розчаруванню. Зворушливості в проект додали діти. Як відомо, дітей і тварин в кадрі переграти важко. Можливо, варто було б розділити конкурсантів за віком, принаймні, це було би справедливо? Проте тоді б ми втратили інтригу, коли зрілі люди поступаються талантом і досвідом своїм меншим колегам...

Неможливо оминути увагою й саму телевізійну картинку. Знімальна група задіяла і численні крани, і гелікоптерні зйомки, а вступне привітання Оксани Марченко зі стартом шоу взагалі знімали на верхівці київського хмарочосу. Вийшло красиво, а динаміка планів не дає глядачеві змоги знудитися.

Відкриття Оксани Марченко

Вибір Оксани Марченко на роль ведучої, поглянемо правді у вічі, спершу дуже здивував. До цього її спроби стати шоу-вумен («Моя професія», «Година», «Шоу Оксани Марченко») були дуже посередні. Ця новина на ТК викликала море коментарів протилежного характеру. Одні співчували СТБ й називали Оксану людиною з порожнечею в очах, інші порівнювали її з Монікою Белуччі й переконували - ведуча розкриється. Як показала прем'єра, СТБ не потребує співчуття, тому що на 100% вгадав з шоу-хост.

Оксана Марченко, відмовившись від спроб наслідувати Опру Вінфрі, виявилася набагато цікавішою і привабливішою. І куди поділися пафос, гламур й самолюбування? В «Україна має талант!» ми її побачили не байдужою і не зверхньою. Навпаки - вона за своїх підопічних стискає кулаки, підбадьорює їх, утирає їм сльози, часом не стримує власних емоцій, а часом їй бракує слів. Оксана співпереживає героям, демонструючи доброзичливість, уміння спілкуватися, особливо з дітьми.

Внутрішню трансформацію Оксани Марченко підкреслило і її зовнішнє перевтілення. Стилісти СТБ вгадали з образом, якого потребував проект. Вдало підібрали гардероб і зачіску - і перед глядачем постала не дружина мільйонера, яка розважається на телебаченні з власними програмами за гроші чоловіка, а щира, життєрадісна й талановита молода жінка.

По суті, в «Україна має талант!» не один, а четверо ведучих. На рівні з Оксаною Марченко цю роль виконують і члени журі (не дарма ж вони також проходили кастинги). Для них розписані амплуа доброго й суворого «слідчих», коли один сварить, другий підбадьорює, і підозрюваний розкриває себе. У якості доброго перед нами Слава Фролова (єдина жінка в команді суддів), а образ суворого по черзі на себе приміряють чоловіки - Ігор Кондратюк і Влад Яма. Та при цьому помітно, що Ігор піддається впливові Слави. Особливо, якщо за ним - остаточний вердикт, тоді він голосує позитивно для учасника.

І сором'язливий Влад Яма, і смішлива Слава Фролова, і в'їдливий Ігор Кондратюк органічно доповнюють одне одного. Приміром, Ігор намагається постійно іронізувати з учасників, з колег, із самого себе («Якщо я скажу вам "ні", то моя дружина вдома мене попросить повторити хоча б щось із того, що показали ви», - сказав він квартету акробатів). Однак деякі його жарти подекуди перетворювалися на нетактовний сарказм. У пишної домогосподарки з Миколаєва він поцікавився, вульгарним жестом демонструючи наявність грудей у декольте: «І що ви нам покажете ще, крім того, що вже показали?». А юній дівчині, яка одночасно співала й виконувала акробатичні номери, він безапеляційно заявив, що з її комплекцією не варто цього робити. Додала дьогтю ще й Слава Фролова зі словами: «У мене для вас погана новина: вас покажуть по телевізору». Звісно, дівчина виглядала доволі жалюгідно й кумедно, але слова журі навіки закарбували комплекси в її свідомості. Не варто суддям кепкувати з фізичних вад учасників, бо це жорстоко.

Отож, що ми маємо в «сухому залишку»? В залишку - позитив. Який стосується не тільки самої програми, а й країни, в якій живеш. Країни талановитих людей, яку відкрили на СТБ.

Своїми враженнями про прем'єру шоу «Україна має талант!» із «Телекритикою» поділились колеги - журналісти, «професійні телеглядачі», які регулярно оцінюють у своїх текстах телевізійний продукт.

Олег Вергеліс, редактор відділу культури газети «Дзеркало тижня»:

- Такі шоу, безперечно, потрібні, і ось чому: по-перше, вони існують в усьому світі і дають змогу людям проявити свої здібності. По-друге, на таких шоу стає зрозумілим: з одного боку, є талановиті люди, які, ніби гейзер, продукують творчу енергію, а з іншого боку, є такі собі недолякані ідіоти, які вважають, що теж так можуть.

Наступна думка така: є дуже багато купованого продукту на нашому телебаченні. І не важливо, дорого чи за копійки, проте ми не знаходимо можливості зробити свій продукт власними руками. А «Україна має талант» - позитивний приклад того, коли люди в кризу зібралися і створюють щось своє, переборюючи всі негаразди.

Що стосується ведучої, маю сказати відверто та суб'єктивно: мені дуже подобається Оксана Марченко. Я й раніше з великим задоволенням дивився програму «Імена», яка виходила на різних каналах. Вона є красивою жінкою, на неї приємно дивитися. Нині вона пробує себе в новому форматі, який їй непогано вдається. Мені дуже сподобався образ, який для неї знайшли стилісти каналу, - така собі розкута жінка, не прилизана, не заформатована. Єдине - їй можна було би побажати більше «живинки», легкості, шоубізнесової метушливості. Їй потрібен драйв. Загалом мені приємно було бачити Оксану Марченко, а не тих потвор, яких нав'язує нам телебачення.

Що стосується журі, то Влад Яма є гарним героєм, проте зовсім не вміє говорити, формулювати свою думку. Кондратюк, звісно, майстер нашої художньої самодіяльності. В області талантів він більш досвідчений. Що стосується Слави Фролової, то вона навіть відтіняє їх - вона жива, створює емоційну фарбу. Одначе особисто я хотів би бачити в цьому складі журі когось фахового, авторитетного саме у сфері мистецтва. Є ж у нас і актори, і коміки... Той же Бенюк тут гарно виглядав би. А ідеальним у журі був би Микола Мозгови! Це був би «феєрверк», його лексика, з його конферансом, з його талантом коміка. Це має бути якийсь мудрець, а Слава Фролова просто ще замала дівчинка для цього.

Не знаю, чи зумисне це було зроблено, але коли хлопчик, який втратив батька, присвячував йому пісню, це була кульмінаційна точка шоу. Це було гарним ходом. Сама драматургія проекту будується на тих постатях: вони різні, колоритні, навіть трохи дивні. Темпоритм був нормальним, я думаю, що це проект, який буде набирати оберти. А загалом, усе гарно вийшло, і я, як глядач буду чекати наступної програми... Щось я добрий сьогодні :)

Костя Гнатенко, митець, журналіст:

- Шоу справило на мене гарне враження. Мені не зрозуміло, якими критеріями керувався менеджмент каналу, запрошуючи Оксану Марченко в ролі шоу-вумен, хоча насправді я здогадуюся... Це ж відомо, що дружини заможних чоловіків завжди хочуть бути або співачками, або телеведучими. Ну, то й на здоров'я. В неї новий образ, досить цікавий, добре, що її не багато там, вона не є надокучливою. Що ж до журі, то воно незбалансоване: Слава Фролова є маловідомою, Ігор Кондратюк більш популярний. Видно, що вона тягне на себе ковдру - такий собі засіб попіаритись. А учасники не погані. Добре, що вони дуже різні: і кумедні, і серйозні. Загалом щодо драматургії тут все було зроблено акуратно. Словом, дуже симпатичне шоу. І позитивнее - у нинішніх умовах це дуже важливо.

Мар'яна Закусило

Источник: Телекритика

3909

blog comments powered by Disqus

На телеэкране


Последние Популярные Коментируют

Темы форума

14 ноября 2024 Intelsat 37e @ 18°W T2-MI
27 октября 2024 Мой новый Channel Master240