Голосование




влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:



«Підйом» сміхом

01 апреля 2009
«Підйом» сміхом
Багато хто з медіаекспертів називає «Підйом» одним із найбільших успіхів Нового каналу в цьому телесезоні. В чому секрет успіху ранкового «допінгу для населення», що робиться в студії програми, поки йде реклама, про що сперечаються на летючках та чому Сергій Притула щоранку в одних і тих самих кедах, - читайте в нашому репортажі.

«Підйом» на Новому каналі, один зі старожилів серед нинішніх українських ранкових телешоу, приблизно рік тому вступив у фазу чергового переформатування. Наслідком стала передусім поява трьох нових ведучих проекту - віднедавна вже екс-резидентів Comedy Club Ukraine Сергія Притули й Олександра Педана, а також Ольги Фреймут, яка раніше мала звичку снідати на «1+1» у рубриці «Стиль». Пояснюючи причини свого розлучення з гумористичною корпорацією Артура Дженібекяна (головний продюсер «Комеді клаб») та професійні перспективи у «Підйомі», Олександр Педан розповідав, що свого часу керівництво Нового каналу видало йому та Сергієві карт-бланш: мовляв, робіть, як знаєте, але зважайте, що це не нічна «Арена», а ранковий ефір. «Спочатку довелося себе трохи поламати», - зізнався Сашко. Минулого тижня ТК вирішила навідатись у студію «Підйому», щоб на власні очі і з того боку екрана побачити, до чого призвела ця ломка.



26 березня, 8-ма ранку, вулиця Нагірна 24/1. Мене разом із нашим фотографом Яною Новоселовою зустрічає продюсер «Підйому» Марія Павличук, надмета якої в команді проекту, за її ж словами, - «робити так, щоб було красиво щоранку». Вона вже дев'ять років працює на каналі й поєднує роботу на «Підйомі» із продюсуванням іншої програми Нового - «Спитайте в лікаря». Як поняття краси можна трактувати в тисячу різних способів, так само завжди по-новому перед Марією постає завдання організувати підготовчий процес. «Дзвонить мені ввечері наш випусковий Алла Стещенко і каже: "Я придумала! А давайте всі поїдемо у Новоград-Волинський і будемо ефірити з місцевої школи, а?". Що це означає? Що треба збирати купу людей, домовлятися з якоюсь школою, вирішувати інші організаційні проблеми. Але я розумію, що це - мрія, і якщо я її не реалізую, то завтра ця людина опустить руки і взагалі припинить щось вигадувати», - каже Марія.

Тим часом у студії «Підйому» - коротка пауза в роздачі «допінгу для населення» у вигляді реклами. Пауза миттєво перетворюється на балаган: Сергій Притула екзальтовано вибігає палити в коридор (на щастя, він у своїх легендарних кедах, але про них згодом), по студії розгулює керівник проекту Дмитро Царенко, оператори під керівництвом режисера Дениса Тарасова пересувають елементи студійного інтер'єру, по периметру під плазмами стовбичать якісь люди (зокрема дівчина у формі спецпідрозділу «Барс»), у всіх під ногами плутається зі скавучанням цуценя. Напередодні хтось підкинув під двері Олі Фреймут маленького песика, якого ведуча привезла на канал, щоби спробувати знайти для нього господаря, скориставшись своїм службовим становищем та можливостями формату, адже в цей ефір досі можна дзвонити по телефону. Все працює: під кінець ефіру цуценя знаходить новий дім.

Шеф-редактор програми Ганна Жижа прийшла на проект у жовтні минулого року і не приховує свого задоволення від роботи над ранковим ефіром: «Щоранку я прокидаюсь, готую каву, вмикаю телевізор - і насолоджуюсь». Як один із колишніх випускових редакторів TV-TabloID, Анна недовго проливала сльози за невинно загиблим телешедевром, отримавши від керівництва каналу нове завдання: зробити «Підйом» модним та успішним. За її словами, якийсь час після запуску оновленого проекту відчувалося, що «ведучі метушаться, не знають, що і як говорити». Щоб виправити цю ситуацію, Аня з'явилась на проекті і тепер цілком переконана, що нічого подібного за силою стимулюючого впливу на глядача, який уже снідає, але ще не прокинувся, в Україні немає. Крім того, у «підйомників» з початку цього року хороша динаміка показників: якщо у січні за загальнонаціональною панеллю вони мали рейтинг 0,45% та частку 5,87% (відповідно - 0,41% та 6,28% у містах 50тис.+), то вже у березні - рейтинг 0,66% та частку 7,66% (0,67% та 8,48% у містах 50тис.+). Досягнувши таких висот, Ганна Жижа тепер до колег, які роблять ранкові ефіри на інших каналах, ставиться зі співчуттям, навіть коли під час своїх щоранкових сеансів насолоди під телевізором стає свідком кричущого контрпрограмування. Так, нещодавно підстави для співчуття Ані надав «Ранок на "Інтері"», який нібито просто так поставив свою «Картату потату» в той самий час, що виходить аналогічна кулінарна рубрика Наталі Анікіної на «Підйомі».

Нинішній формат Ганна Жижа називає гутаперчевим: рубрики та фішки «Підйому» народжуються спонтанно, але регулярно. Так, минулого тижня саме життя підкинуло проекту нову рубрику «Адронний колайдер». В рамках цієї рубрики Оля Фреймут зустрічається з іншою білявкою, щоб обговорити проблеми, начебто недоступні розуму світловолосих жінок. Аня розповідає, що така ідея спала на думку творцям «Підйому» після того, як на якомусь із останніх ефірів шоу «Хто проти блондинок?» одна з учасниць не змогла артикулювати назву новітнього техногенного страхіття, але змогла викрутитися з незручної ситуації. Як і в іншій рубриці - «Новинки від блондинки», Сергію Притулі та Олександру Педану в «Адронному колайдері» надається можливість устромити свої в'їдливі 5 копійок на радість глядачеві. За словами Ані, на підході ще одна новація - введення в студію аудиторії, «просто поки що ми не можемо зрозуміти, за яким принципом запрошувати цих людей: чи брати просто з вулиці, чи використовувати наших студентів-стажерів, чи то повправлятися спочатку на колегах».

Без сумніву, верстка ранкового шоу на Новому базується на гуманізмі, що призводить до певних виробничих хитрощів. Скажімо, незважаючи на те, що за телепрограмою «Підйом» стартує о 6:50, для ведучих живий ефір фактично розпочинається о 7:10 - після завершення чергової серії «Друзів». Той, хто щодня спить свої законні вісім годин, розуміє цінність зайвих 30 хвилин зовсім не так, як ведучі «Підйому», котрі на додаток до регулярного недосипу мають звичку вести корпоративи й інші заходи до глибокої ночі. Словом, знаючи цим хвилинам ціну, Сергій Притула з ентузіазмом щоразу після ефіру перевдягається й вітає глядачів із початком нового дня, а колеги залюбки йому підігрують - інсценізують кумедні сценки у гримерці, де є телекамера.

Запрошений у рубрику «Перевірено на собі» силач Дмитро Халаджі вчить ведучих забивати руками цвяхи і, побачивши з їхньої поведінки наслідки неправильного способу життя, робить це сам під загальні аплодисменти. Ефір завершено, і ми йдемо в гримерку.

- Ви в ранковому ефірі з 26 серпня минулого року. Скажіть правду, ви працюєте від електроенергії, на батарейках чи якось інакше?

Педан: Та ні, просто ми довели, що можливості людини необмежені. Якщо треба.

Фреймут: Та все прекрасно, єдина проблема - здається, я потроху перетворюсь на психа-одинака, тому що коли я лягаю спати, мої друзі починають веселитися.

Педан: «Псих-одинак» у лапках, ви зрозуміли?

Притула: Насправді нам пощастило, бо наш робочий день завершується тоді, коли у всіх він починається. Хоча це не означає, що ми більше нічого не робимо протягом дня. А взагалі, що це за постановка питання? Ми не біороботи, а живі люди, у когось із нас зранку може бути поганий настрій.

- І що тоді робити, адже ви робите розважальну програму?

Педан: Нічого не треба робити.

Притула: У нас відверто суб'єктивна програма.

Фреймут: Ой, та ви знаєте, які вони? Можуть сваритися, але вмикається камера - і все, в обох голлівудські посмішки.

Педан: То що, виходить, Притула - брехло?

Фреймут: Ну, трохи є.

- Поясніть, як ви взагалі разом із Олею тут опинилися?

Притула: Знаєте, це довга історія. 1981 року в славному галицькому місті Збараж народилась одна із зірок цього яскравого шоу...

Педан: Ага, ясна зірка запалала.

Притула: Не минуло й року, як на світ з'явився Педан. А потім вже з'явилася Оля. Точніше, ні. Ми на неї в телевізор дивилися, і вона нам подобалася.

- Олю, як ви зреагували на пропозицію спробувати себе в ролі ведучої «Підйому»?

Фреймут: Так, пригадую, коли мене запросили на тракти, я подумала: «Боже, який жах».

Притула: Але ми сказали: «Найдіть нам цю дєвочку». Взагалі, сміх сміхом, але ми ж з початку оновлення проекту, десь із кінця квітня минулого року, такою згуртованою ініціативною групою займалися розробкою концепції. До речі, вийшло далеко не все, що ми хотіли.

Фреймут: А що ти хотів, чого тепер немає?

Притула: Я хотів карнавал!

Фреймут: Але ж ти його маєш!

Педан: Так, справді, ми ж сюди прийшли не просто як наймані ведучі...

Фреймут: А ось я - найманка.

Притула: Ти - пристосуванка!

Педан: Але саме таку ми й шукали.

- А коли ви працювали над новою концепцією «Підйому», як ви собі уявляли свого глядача?

Педан: Наша аудиторія - це молоді пенсіонери.

Притула: Та чого це тільки молоді? Нас Кучма теж дивиться.

Педан: Ну, ось, бачте, в нас насправді немає жодних обмежень за віком щодо нашої аудиторії.

- Ваші близькі та рідні теж вас дивляться?

Фреймут: Звісно! Дивиться навіть моя бабуся, якій у цьому травні буде 90 років. Іноді робить зауваження щодо кольору моїх губ.

Притула: Це чудово, що нас усі дивляться, але є й недоліки в цьому. Наприклад, у місті Новий Розділ Львівської області, звідки Оля родом, мені оголосили анафему й тикають голкою в ляльку, що символічно мене зображує. І все через те, що я Олю десь раз образив в ефірі.

- Олю, ви ще не виробили імунітету до образ, які трапляються під час ефірів?

Фреймут: Так, знаєте, я спочатку щиро дивувалася, а потім стала, як вони. Бездушною. Але вони все одно хороші.

- А що ви робите, якщо раптом зірвався гість?

Притула: Як що? Продовжуємо працювати. Наприклад, до нас не прийшов якось Андрій Кравчук. Я давав інтерв'ю замість нього.

Педан: Ліпше б він прийшов. Мав би адекватніший вигляд.

Притула: А інша співачка пустила чутки, що не ходить на наші ефіри, бо нас ніхто не дивиться. А ми почули, і тепер, коли вона стукається до наших дверей, ми її теж ігноруємо.

Педан: Правильно. Бо принципові.

Фреймут: Так, ми модні. А це ти про Вінницьку?

Педан: Що, це справді була Вінницька?

Притула: Ні, я не скажу прізвища, бо тут шоу-бізнес, тут так не роблять.

Щоранку після ефіру команда збирається на летючку. Олександр Педан жартує, що вдалими бувають лише ті зібрання, коли Сергію не дають сісти біля комп'ютера, бо тоді він зникає в інтернеті, губить логіку спільної дискусії, а на ранок вередує, що редактори підготували щось не те. Як пояснює випусковий редактор Алла Стащенко, мета цих ранкових летючок - обговорити ефір, що відбувся, затвердити теми на завтра та в режимі брейнстормінгу вигадати подачу кожної з них.

Коли з'ясувалося, що завтра, в міжнародний День театру, в ефірі плануються актори з «Мімірічі», зав'язується робоча дискусія. «А в студії буде папір? Бо ж цей театр славний тим, що вони вміють влаштовувати божевілля, використовуючи саме папір», - цікавиться Дмитро Царенко і, дізнавшись, що замість паперу актори будуть на конячках, що пружинять, відверто засмучується. Не втішає його й перспектива того, що актори пантоміми навчатимуть ведучих стрибати на іграшкових конячках просто під час ефіру. «А давайте накладемо ведучим театральний грим? - радісно вигукує режисер Денис Тарасов. - І нехай Притула буде Джульєттою! До речі, щоб вирозуміли, у Середньовіччі всі жіночі ролі виконували чоловіки, це вважалося нормальним». «А давайте напишемо підводки в середньовічному стилі?» - розвиває ідею режисера Алла Стещенко. «А ми напишемо? - скептично кривиться Сергій Притула. - І взагалі, я принципово проти, щоб ми ставили яку-то сценку в студії, бо це все смердить нафталіном». Колега Педан посміхається до нього з розумінням: Сергію не вдалося цього разу окупувати місце біля комп'ютера. «А давайте запросимо на завтра Сергія Єрмакова і поговоримо, в чому треба ходити в театр?» - продовжує Алла. «А давайте, тільки нехай відповість на те, що всі хочуть знати, - він зовсім сліпий чи не зовсім?» - «Чи давайте організуємо телефонне включення з офісом Мадонни, для якої він мріє пошити сукню?» - «А давайте обговорювати реальні речі?!» - «А хто вам сказав, що Єрмаков авторитет у цих питаннях?» - «А поїхали десь поснідаємо?» - «А, може, візьмемо на цю тему ведучих "Модного вироку"?» - «Ага, тільки замість Бориса Моісеєва - Бориса Апреля!» - «А ви знаєте, що в Чернівецькій області є село Волока, яке обшиває весільним вбранням Росію та сусідню Румунію?» - «О, тепер ми знаємо, в яку школу поїдемо наступного разу!». В колотнечі ідей і під впливом радості за долю врятованого цуценяти несподівано народжується нова рубрика з робочою назвою «Сумка Ольги Фреймут», яка передбачає, що ведуча приноситиме у студію якусь річ. Наприклад, так: гуляла по парку - знайшла домкрат. Чути колективний регіт.

До речі, готуючи цей матеріал, я перш за все сіла розшифровувати диктофонні записи, зроблені під час візиту на «Підйом». Виявилося, що добра половина записаного - багатоголосий регіт різної гучності, з якого постфактум мало зрозуміло, в чому ж причина таких шалених веселощів. Утім, зізнаюся, що в цьому випадку не маю жодного бажання докопуватися до цих причин. Хоча б тому, що мені сподобалося починати день зі сміхом.

Нарешті інформація для тих, кому цікаво все-таки дізнатися, що ж там із кедами Сергія Притули. До певного часу звичайні на перший погляд «конверси» зовсім не привертали увагу фаворита глядачів «Підйому», причому до такої міри, що він почав узувати їх майже щоранку. Може, спросоння. Коли ж одного разу Сергій також із незрозумілих причин взувся у щось інше, на форумі програми з'явилося обурене повідомлення - мовляв, де кеди?! З того часу Сергій називає свої «конверси» талісманом і ніколи не з'являється в ранковому ефірі в іншому взутті.

Марина Баранівська

Источник: Телекритика

6186

blog comments powered by Disqus

На телеэкране


Последние Популярные Коментируют

Темы форума