Польські видання масово переходять на платний доступ до інтернет-версій
Провідні польські видавці замикають безкоштовний доступ до унікального контенту в інтернеті. Плату вводять за можливість прочитати авторські матеріали ексклюзивного змісту. Безкоштовним лишається доступ до матеріалів загальноінформаційного змісту.
Більша частина найбільших видавців переходить до часткового закривати безкоштовних сервісiв ще в поточному році. Мова йде про такі видання, як «Rzeczpospolita», «Gazetа Prawnа», «Puls Biznesu», «Polityka», «Newsweek» та інші.
Так, з 25 квітня за доступ до публіцистичного додатку «Plus-Minus» мусять платити читачі газети «Rzeczpospolita» (видавець Presspublica). Втім, на сьогодні керівництво видавництва Presspublica ще не повідомляє, чи приніс перехід на платний доступ до публіцистичних текстів фінансовий зиск. Відомо лише, що кілька тижнів перед цим від користувачів вимагали реєстрації за доступ до окремих статей, i така процедура виявилась популярною серед читачів.
Плани запровадження плати за доступ до вибраних матеріалів юридичного та бухгалтерського змісту, які публікуються на сторінках щоденника «Gazetа Prawnа», має також і видавництво Infor Biznes. Перехід на платну модель роботи відбудеться вже цього року. Передбачається, що існуватимуть різні форми – постійний доступ для передплатників, а також для тих, кому потрібні лише окремі матеріали.
Bonnier Business Polska, видавець газети «Puls Biznesu», вже працює над планом ввести платну модель для читачів авторських статей, які не можна знайти на інших порталах, і які допомагають «заробляти гроші».
Цього року плату за доступ до окремих проектів планує запровадити також Grupa Wydawnicza Polskapresse (вона видає регіональні газети під маркою «Polska the Times»).
Концерн Axel Springer включив перехід на платну модель до своєї стратегії розвитку: як в Польщі, так і за кордоном тестуються нові підходи як то платний доступ до інтернет-контенту, налаштування доступу на iPhone, чи плата за преміум-контенту за допомогою СМС.
Так, вже в березні Axel Springer Polska запровадив платні комп’ютерні довідники на сайті komputerswiat.pl. Доступ здійснювався за допомогою СМС.
Не залишився осторонь і «Newsweek». Вони пропонують продаж електронних видань. Безкоштовним лишається доступ до старих номерів тижневика, втім за доступ до свіжого номеру доведеться заплатити.
Як повідомляють представники видаництва Agorа, в чий портфель входить «Gazetа Wyborczа» i «Metrо», вони аналізують тенденції, пов’язані з розповсюдженням контенту, але на сьогодні більше зосереджені на співпраці з сервісами інших видавців щодо збереження авторських матеріалiв при републікацiї матеріалiв видань концерну.
На власних матеріалах своїх журналістів в інтернеті хоче заробляти журнал «Polityka».
А от суспільно-політичний журнал Wprost допоки не впроваджує платний доступ до сайту, вважаючи, що для цього потрібні скоординовані дії всіх видавців.
Wirtualne Media підсумовує, що навіть ті, хто наважився на введення плати за доступ до своїх матеріалів, не хочуть розповідати ні про витрати на впровадження платної системи, ні про прибутки, на які вони сподіваються отримати від цього кроку.
Нагадаємо, як писав «МедіаБізнес», за результатами опитування в США , лише 19% опитаних заявили, що залишаться читатачами свого улюбеного інформаційного онлайн-ресурсу у випадку його переходу на планий режим. Решта, - 81% - має намір знайти безкоштовну альтернативу.
Головним прибічником переходу на платну модель доступу до сайтів є керівник News Corporation Руперт Мердок. Зокрема, за індексування платних новин його сайтів він збирався подати в суд на Google. Крім того, про перехід на платну модель оголосив найпопулярніший на сьогодня середи газетних сайтів ресурс The New York Times.
По материалам Wirtualne Media.
Источник: МедіаБізнес
blog comments powered by Disqus