Говорить свободно: что мешает украинцам больше общаться во время карантина
Призываю АМКУ и НКРСИ присоединиться к нашему "челленджу" во время карантина и дать больше свободы всем украинским абонентам (укр.)
У карантин мільйони людей опинилися замкненими у своїх домівках. Ми проводимо більше часу в інтернеті, ніж будь-коли раніше. Крім того, ми телефонуємо один одному частіше, ніж будь-коли, щоб просто поспілкуватися. Тільки за перші два тижні ізоляції голосовий трафік в середньому зріс на 12%, а в деякі дні аж на 24%.
Цими днями багатьом також стало зрозуміло, що в українській мобільній галузі існує ще один масштабний карантин, або ізоляція, викликана ставкою інтерконнекту (далі — MTR, mobile termination rate).
Для мобільного абонента це означає наступне: споживачі намагаються обмежуватися дзвінками всередині мережі. Зазвичай люди телефонують абонентам Київстар зі свого номеру "синього оператора", а щоб зателефонувати абоненту ВФ Україна (Bakcell), необхідно робити це з "червоної" SIM-карти.
Багато років українським абонентам доводилося платити більше за дзвінки абонентам, які користуються послугами іншого мобільного оператора. Ці дзвінки завжди були дорожчими, ніж дзвінки всередині мережі.
Як це відбувається й чому?
Причина проста — MTR! Ця ставка призводить до того, що коли абонент телефонує в мережу іншого мобільного оператора, останній виставляє рахунок оператору, який здійснив виклик. І ці витрати завжди відбиваються на абоненті, який телефонує в іншу мережу. Знаєте, скільки це коштує? 12 копійок за хвилину розмови між двома абонентами двох різних операторів.
Ось що тримає мільйони людей у мережах їх мобільних операторів.
Якщо ви хочете змінити оператора, то на вас чекають дві потенційних проблеми:
1. Вам стане дорожче телефонувати друзям, родичам, бізнес-партнерам, які залишилися у вашого колишнього оператора мобільного зв’язку.
2. Друзям, родичам і партнерам стане дорожче дзвонити вам, на ваш новий номер за межами мережі їх мобільного оператора.
Навіть якщо ви не задоволені обслуговуванням, тарифами, якістю підтримки клієнтів або іншими умовами, які пропонує ваш поточний оператор, вас у певному сенсі примушують залишатися в його мережі. Це одна з причин, через яку послуга збереження номера (MNP) не спричинила значного перетікання між абонентськими базами мобільних операторів.
Саме тому українські абоненти так часто користуються двома телефонами, чого не побачиш, наприклад, у сусідніх країнах ЄС.
І саме з цієї причини не один мільйон українських абонентів використовує дві SIM-карти і продовжує щомісячно платити за два тарифних плани різним операторам! Оператори називають таких абонентів "дабл-сімерами".
Це що, довічна повинність? Зрозуміло, ні!
На висококонкурентних європейських ринках рішення було знайдене щонайменше десятиліття тому шляхом постійного зниження ставки інтерконнекту, яке здійснював регулятор.
Водночас антимонопольний комітет запроваджував ефективний нагляд над чесним і прозорим роздрібним ціноутворенням. На телекомунікаційних ринках ЄС, Азії, Північної Америки й Океанії фактично немає ніякої різниці в цінах між дзвінками в мережі вашого мобільного оператора і дзвінками в мережу іншого оператора.
Кілька років тому тенденція до зниження MTR почалася і в Україні, але, на жаль, зупинилася у 2019 році. І на сьогодні ставка інтерконнекту в Україні все ще вчетверо вища, ніж у середньому в ЄС (якщо порівнювати за методикою приведеної собівартості).
Якщо штучне антиконкурентне обмеження у вигляді високої ставки MTR знімають, то на ринках починається реальна конкуренція, причому не тільки у цінах, а й технологіях та якості послуг.
Під час карантину людям як ніколи потрібно спілкування. Зважаючи на це, ми надали у квітні безлімітні дзвінки на всі мережі по Україні тим нашим абонентам, у яких вартість пакету понад 100 грн. Інші ж наші клієнти мають можливість докупити 100 хвилин. Але чому не у всіх безліміт? Причина проста. Це пов’язане з високим MTR: ми маємо бути в змозі покрити свої витрати, а саме платити іншим операторам стільникового зв’язку кожен раз, коли наш абонент телефонує в мережу іншого оператора.
Сьогодні всі говорять про уроки, які потрібно винести з епідемії вірусу COVID-19. Сподіваюся, наша ініціатива приверне увагу мільйонів людей до цієї застарілої, антиконкурентної й спрямованої проти споживачів перешкоди — високої ставки інтерконнекту в Україні.
lifecell продовжить боротьбу за усунення всіх перешкод у нашій галузі задля вільного ринку і свободи для абонентів. Сьогодні люди в Facebook часто викликають когось на челендж, щоб зробити щось позитивне й надихаюче.
Ось мій челендж Антимонопольному комітету України і Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації. Закликаю усунути перешкоду і знизити ставку інтерконнекту, щоб зробити дзвінки в будь-які мережі доступними для всіх українських абонентів мобільного зв’язку після карантину.
Источник: tech.liga.net
blog comments powered by Disqus