Гліб Корнілов: «Нам у рамках групи відводиться ділянка конкуренції з ICTV та ТРК “Україна”»
Генеральний продюсер НТН – про те, чому канал показує злочини, які проекти формують бренд НТН, чи є він прибутковим і чому його не можна вважати чоловічим каналом.
1 листопада в українському ефірі з’явився оновлений НТН – канал спеціалізованої детективно-кримінальної тематики. У такий спосіб група «Інтер» продовжила розведення каналів холдингу в ніші. Утім, новий програмний продукт НТН не припав до душі захисникам моралі. Спочатку проти його контенту виступила «Телеглядацька асоціація батьків», потім – Національна експертна комісія з питань захисту суспільної моралі, а насамкінець – і Національна рада з питань телебачення і радіомовлення. Однак піплметричні дослідження показують, що телевізійній аудиторії канал подобається. За підсумками 2008 року НТН посів сьоме місце за загальнонаціональною панеллю (аудиторія 18+) з рейтингом 0,42% і часткою 2,8%. Що характерно, у містах «50 тис.+» показники трохи менші (0,4% і 2,78%). А за аудиторією 14-49 за загальнонаціональною панеллю канал досяг рейтингу 0,4% і частки 3,03% («50 тис.+»: 0,37% і 3,02%).
«Телекритика» пильно відстежувала процес переформатування НТН. У довгоочікуваній бесіді з «ТК» генеральний продюсер Гліб Корнілов аргументував, чому НТН показує злочини, розповів, які проекти формують бренд і яке місце в групі «Інтер» посів канал, та пояснив, чому НТН не можна вважати чоловічим каналом.
«Чим більше інформації про маніяків та педофілів, тим більш батьки пильнуватимуть дітей»
– Нещодавно Національна рада з питань телебачення та радіомовлення, спираючись на минулорічні висновки Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі, оприлюднила рекомендації стосовно програм «Свідок», «Речовий доказ» та «Найвідоміші українські маніяки», у якому йдеться, що вони шкодять фізичному, інтелектуальному та духовному розвитку зростаючого покоління. Яка позиція каналу з цього приводу?
– Ці висновки Нацкомісії були зроблені на базі моніторингу ефіру каналу в жовтні 2008 року. Спецпроекту «Найвідоміші українські маніяки» давно вже немає в ефірі, а програма «Речовий доказ» уже давно не досліджує вбивства, а сфокусована на аналізі розслідувань інших видів злочинів, там взагалі немає, так би мовити, «складу злочину». Що стосується «Свідка», то з початком нового сезону 1 листопада 2008 року ми – як за власною ініціативою, так і на виконання рішення Національної експертної комісії від 23 жовтня – в програмі «Свідок» чітко розмежували випуски залежно від часу ефіру – 8.45, 19.00, 21.30 та 24.00, а також запровадили чіткий редакційний контроль за ступенем жорсткості сюжетів між чотирма випусками програми. В результаті формат вранішнього випуску, який веде Наталя Маслова, взагалі виключає розповідь про тяжкі насильницькі злочини. Що стосується випусків о 19.00 та 21.30, то сюжети в них не містять зображень понівечених тіл убитих, калюж крові, крупних планів тіл та детальних відтворень процесу скоєння злочину, які би могли сприйматися як підказка для скоєння злочинів.
Таким чином НТН уже врахував зауваження Національної експертної комісії, а рекомендації Національної ради базуються на минулорічному моніторингу. Але ж ефір – річ мінлива та гнучка, він коригується досить швидко, тим більш якщо йдеться про щоденну інформаційну програму власного виробництва. Нині ми вже офіційними листами повідомили обидві установи, що наше мовлення в цій частині вже змінилося.
– А вас викликали на засідання Національної експертної комісії чи Нацради, коли приймалися рішення відносно НТН? Чи надсилали офіційні листи?
– Ні. В нас не було можливості ані дізнатися детально про позицію та критерії Національної комісії, ані пояснити свою позицію. Дуже сподіваємося, що в майбутньому – і будемо робити все від нас залежне – комунікація матиме більш двосторонній характер.
Треба сказати про незрозумілий вибірковий підхід Національної експертної комісії. Крім «Свідка», в українському телеефірі є інші програми, які спеціалізуються на надзвичайній та кримінальній тематиці або ж відводять їй не останнє місце серед загальних новин, користуючись так само, як і «Свідок», шокуючими відеоматеріалами правоохоронних органів. Тож логічно було би чекати, що з’являться рекомендації по всіх програмах, які дають кримінальні сюжети, а не лише по НТН. А ще б краще, якби було сформульовано обґрунтовані загальні обмеження.
Також не зрозуміло, чому через претензії до окремих сюжетів, які тим паче вже враховано, рекомендовано утриматися від показу програми в цілому, випуск якої містить ще, наприклад, 5-6 сюжетів, які взагалі не дають підстав для подібних претензій.
– Якщо розбиратися по суті, то виходить, у програмі «Свідок» та інших НТН демонстрував насильство та жорстокість, а тепер не показує чи показує дозовано?
– НТН у своїх програмах не показує сцени насильства та жорстокості, він показує і розповідає про наслідки злочинів або необережності – це велика різниця. Наслідки не можуть глядачів надихнути на злочин (психічно хворих ми не беремо – хворого і мультфільм може надихнути на бозна-що), наслідки можуть лише шокувати, змусити подумати про те, як уберегти себе і своїх близьких від подібного. Чим більше інформації про маніяків та педофілів, тим більше мами-тата-бабусі пильнуватимуть своїх дітей. Побачивши зранку в телевізорі наслідки вчорашнього ДТП, водій або пішохід буде обережнішим на дорозі. Те саме стосується пограбувань, шахрайства, пожеж і всього іншого.
«Свідок» – це не розважальна програма, в ній немає жодного натяку на якусь сенсаційну або жовту, бульварну подачу матеріалу. «Свідок» є інформаційною програмою з дуже ясною та чіткою місією – сповіщати про надзвичайні ситуації та злочини, в тому числі про тяжкі. Програма існує задля забезпечення права телеглядачів на об’єктивну інформацію про те, що відбувається в суспільстві, і заради попередження подібного насильства в майбутньому. Глядачі мають право отримувати інформацію про небезпеку, яка їм, на жаль, загрожує у повсякденному житті, бо навкруги повно злих або просто необачних та непрофесійних людей.
З іншого боку, неможливо засуджувати насильство, залишаючи навіть його наслідки за кадром. Боротися зі злом цнотливими та суто вербально-лекційними методами неможливо. До речі, ви хоч раз бачили, щоб у програмі «Свідок» злочинець виглядав привабливо? Він виглядає огидно чи жалюгідно. Завжди йде показ затриманих злочинців із акцентом на неминучості розкриття злочину та покарання, це постійний меседж, що, безумовно, стримає певну кількість перш за все неповнолітніх або молодих людей від безглуздих злочинів та насильства у майбутньому. Де вони ще на реальному прикладі почують, а тим паче побачать, чим для них та для інших людей можуть скінчитися ігри з алкоголем та пошуки пригод або дурних грошей? На класній годині в школі або ПТУ?
Недаремно суспільна значущість програми «Свідок» у справі профілактики злочинності та насильства за 4 роки її існування підтверджена як двома поспіль преміями «Золоте перо» (у 2007 та 2008 роках), так і дипломами від різних правоохоронних органів.
Ми скоригували програму та постійно будемо її вдосконалювати, але ми також готові провести серйозну відкриту дискусію із залученням фахівців стосовно телевізійних методів профілактики злочинності та насильства, бо саме задля цього існує програма «Свідок».
«Детективи, детективи і ще раз детективи…»
– Чому відбулося переформатування телеканалу НТН? Хто і коли прийняв таке рішення? Переформатування вже завершено чи ще передбачаються якісь зміни?
– Я би не говорив, що відбулося якесь різке та принципове переформатування каналу. Що реально змінилося з 1 листопада? По-перше, з ефіру пішли новини «Вчасно», але раз на тиждень з’явилися три півгодинні програми «Агенти впливу», «Правда життя» та «Великі афери». По-друге, змінилося графічне оформлення ефіру. По-третє, побільшало детективних серіалів, але цей процес тривав ще з липня. За рахунок цих кроків програмування каналу стало ціліснішим. Оскільки ми не змінювали аудиторію, а нарощували та консолідували її, я б назвав це не переформатуванням, а радше органічним розвитком та підсиленням акцентів, які вже проросли в бренді НТН. Рішення ж приймалися влітку минулого року керівництвом групи разом із нами. У першій половині 2009 року запуск ще якихось нових проектів не планується. Що стосується нового сезону осені 2009 року, то ще рано говорити.
– Як ви оцінюєте динаміку зміни показників прайму й оф-прайму після переформатування?
– Після перелічених мною змін у програмуванні та допомоги «Інтера» мейджорським кінопоказом наша частка зросла на 20% – на початку осені була 3%, а стала 3,6-3,7%.
– Які рейтингові завдання поставлено перед вами групою «Інтер» і коли ви маєте їх досягти? Яке місце в медіагрупі «Інтер» нині посяде НТН? На яку аудиторію ви спрямовані?
– Орієнтир на 2009 рік – 4% частки за аудиторією 18-54. У нас чоловічої аудиторії трохи більше, ніж жіночої, тому нам у рамках групи певною мірою відводиться ділянка конкуренції за аудиторією з ICTV та ТРК «Україна», звичайно, з урахуванням різниці у ваговій категорії. Але я дуже прошу не трактувати НТН як чоловічий канал. Детективні серіали – це... жіночий продукт, там співвідношення в аудиторії жінок до чоловіків 60:40.
– Чому ви вирішили відмовитися від інформаційних випусків «Вчасно», замінивши їх «Свідком»? Чи пов’язане це з тим, що «Свідок» мав вищі рейтингові показники за «Вчасно»?
– «Вчасно» виходила о 19.00. У цей час ще виходить «Репортер» на Новому та «Події» на ТРК «Україна», плюс хвіст випуску «Фактів». Потім іде «Один день» на К1, потім о 19.30 – «ТСН». Неможливо в праймі знайти хоч якусь шпарину без серйозної конкуренції. А витрачати стільки, скільки витрачає на новини та ж сама ТРК «Україна» чи ICTV, не було можливості. Тим паче вже другий рік триває відтік журналістів та ведучих у напрямку «ТСН». Якщо не сприймати новини як священну корову, то рішення по них теж можуть прийматися за співвідношенням витрат, обсягу ефіру та його рейтингу.
Ми не міняли новини на програму «Свідок» – вона ж паралельно успішно існувала, один її випуск було просто пересунуто по сітці. От і все. Будь-кому будь-яку програму закривати неприємно, але ж канал від цього не втратив ані рейтингів, ані впізнаваності бренду, але зміг спрямувати заощаджені кошти на розвиток інших програм. Отже, з точки зору ринкової стратегії рішення було правильним.
– Які продукти є брендотворчими для нового НТН?
– Звичайно, «Свідок», серіали CSI та «Закон і порядок» – це найголовніші елементи бренду, оскільки вони йдуть по буднях та мають від двох до чотирьох виходів на день. Далі можна виділити передпраймову лінійку власного виробництва – «Агенти впливу», «Правда життя», «Речовий доказ» та «Бандитська Одеса», а також «Бушідо. Східні єдиноборства» в неділю. Третя група – це низка добре розкручених іноземних та російських детективних серіалів – «Пуаро», «Каменська» і тому подібних.
– Чи досягли «Агенти впливу» поставлених перед ними завдань на НТН? Чому взагалі цей проект перевели з «Інтера» на НТН і чи виходитиме він і надалі?
– Результати достойні, і ми впевнені, що рейтинг програми зростатиме – вона в нашому ефірі лише 3 місяці. Тепер – що стосується переведення програми. Програма виробляється студією «Пірат продакшн» у рамках групи «Інтер», підпорядкована генеральному продюсеру Ганні Безлюдній, так само як і всі питання власного виробництва та його розміщення в ефірі. Ганна Віталіївна прийняла рішення, що ефір НТН у новому сезоні має бути підсилено програмою «Агенти впливу» та обличчям відомого журналіста. Це спрацювало – програма органічно вписалася в мовлення каналу та підсилила його.
– Чому перестали виходити «Великі афери»?
– Співвідношення витрат та показників виявилося нижчим від очікуваного.
– Яким чином у загальну концепцію каналу вписуються мультиплікаційні фільми, проект «Особистий погляд» Людмили Харів, релігійні програми?
– Якщо ми раніше намацали рейтингову нішу з мультфільмами, то чого від неї відмовлятися? До того ж, до мейджорських контрактів, які укладає група каналів «Інтер», досить часто обов’язково входить певний обсяг анімації, тож якийсь канал має її використовувати. Ми це робимо досить ефективно. І якщо Людмила Харів, коли вона працювала на НТН, створила велику кількість якісних і цікавих програм (за що ми їй дуже вдячні), то чому б не користатися цією бібліотекою?
Мовлення каналу не є монолітом. Якщо в прайм-таймі буднів ідуть «надзвичайні новини» та детективні серіали, це ж не значить, що подібні програми мають іти вранці у суботу-неділю, правда ж? Сітка мовлення – це до певної міри мозаїка, і не обов’язково всі програмні продукти прив’язувати до однієї ідеї бренду, так само як не є обов’язковим на кожному клаптику ефіру намагатися забезпечити перетікання аудиторії. Стоять у нас у неділю поруч мульти та боротьба бушідо, й обидва чудово почуваються, адже для кожного з продуктів знайдено оптимальний слот, хоча аудиторії зовсім різні. Так само зовсім різні аудиторії у «Свідка» та в CSI, що йде за ним, там немає перетікання, але з рейтингами все супер.
– Чому ви надаєте ефір «Голосу віруючого» та «Благій вісті» і як це проходить у документації?
– А чому б ні, хіба погані програми? Все проходить по документації згідно з чинним законодавством.
– Які серіали ви закупили і плануєте закупити? Чим обумовлений вибір?
– Детективи, детективи і ще раз детективи на всі смаки. Це все той же CSI, такою ж довготривалою фішкою каналу буде ще один культовий американський серіал – «Закон і порядок», «Інспектор Дерек» змінить «Пуаро» і так далі.
– За якими критеріями добирається кінопоказ для НТН?
– Кінопоказ прайм-тайму НТН зорієнтовано на чоловічу аудиторію – це здебільшого бойовики, пригоди, екшн, уночі еротика. Плюс радянське кіно на ранок та на день. Таким чином, у нас кінопоказ – чоловічий, а серіальний показ – жіночий.
«Ми вийшли на самоокупність у 2007 році»
– Як змінилася організаційна структура каналу? Чи створено окрему спеціальну службу кримінальних новин і хто її очолив? Якими проектами опікується редакція документальних програм Кирила Лукеренка?
– Окрема редакція «Свідка» в нас завжди була, вона й залишилася. В неї є керівник – Олексій Стеценко, який разом із Олександром Бондарчуком та Наталею Масловою є обличчям програми та каналу в цілому. Кирило Лукеренко опікується «Речовим доказом», «Легендами бандитської Одеси» та «Правдою життя», а також у майбутньому можливими спецпроектами на кшталт «Найвідоміших українських маніяків» та «Іншої війни».
– З каналу пішли Олександр Ільяшенко, Ірина Міліневська і прийшов Кирило Лукеренко. Із чим пов’язані кадрові зміни? Які ще зміни в менеджменті НТН можливі найближчим часом?
– Міліневська пішла через закриття новин. Що стосується Ільяшенка, то я такі речі принципово не коментую – питання не до мене. Лукеренко прийшов для підсилення власного виробництва. Інші зміни не передбачаються, але завжди можливі – це ж телебачення, тим більш у період кризи.
– Яким чином розподілено обов’язки між вами й Олександром Мельничуком? Між вами й Інною Філіповою? Чи шукає канал виконавчого директора на місце Олександра Ільяшенка?
– Не шукає, оскільки нинішня конфігурація топ-менеджерів перекриває всі наявні сфери відповідальності. На пані Філіпову зав’язані найважливіші юридично-фінансові питання. Мельничук відповідає за все власне виробництво. Я відповідаю за все мовлення та програмування в цілому і все, що з ним так чи інакше пов’язано, – сторонній програмний продукт, координацію з комерсантами, регіони тощо.
– Як на НТН позначилася криза? Від яких проектів або нововведень ви відмовилися на певний час – до моменту покращення економічної ситуації?
– Ще перед Новим роком із метою оптимізації витрат я здійснив «ущільнення» офісу – ми відмовилися від 300 метрів дорогої оренди приміщень для фінансово-адміністративних підрозділів. Усі тепер розмістилися на одному поверсі. Але ми не відмовилися від жодних проектів.
– Чи є НТН рентабельним проектом? Коли перед вами поставлене завдання вийти на самоокупність?
– У нас було таке завдання ще 2007 року, і ми з ним упоралися на відмінно – вийшли на самоокупність водночас із підвищенням частки на 20%.
– Скільки коштує каналу виробництво власних проектів?
– Це внутрішня інформація.
– Наскільки збільшився чи зменшився бюджет каналу у зв’язку з переформатуванням?
– І це також внутрішня інформація.
– Із якими фінансовими результатами ви завершили рік? Яких фінансових показників ви маєте досягти цього року?
– Торік доходи перекрили витрати. Нині ми якраз виходимо на фінішну пряму в процесі формування та затвердження бюджету на поточний рік, але в будь-якому разі маємо бути в плюсі.
Мар'яна Закусило
1 листопада в українському ефірі з’явився оновлений НТН – канал спеціалізованої детективно-кримінальної тематики. У такий спосіб група «Інтер» продовжила розведення каналів холдингу в ніші. Утім, новий програмний продукт НТН не припав до душі захисникам моралі. Спочатку проти його контенту виступила «Телеглядацька асоціація батьків», потім – Національна експертна комісія з питань захисту суспільної моралі, а насамкінець – і Національна рада з питань телебачення і радіомовлення. Однак піплметричні дослідження показують, що телевізійній аудиторії канал подобається. За підсумками 2008 року НТН посів сьоме місце за загальнонаціональною панеллю (аудиторія 18+) з рейтингом 0,42% і часткою 2,8%. Що характерно, у містах «50 тис.+» показники трохи менші (0,4% і 2,78%). А за аудиторією 14-49 за загальнонаціональною панеллю канал досяг рейтингу 0,4% і частки 3,03% («50 тис.+»: 0,37% і 3,02%).
«Телекритика» пильно відстежувала процес переформатування НТН. У довгоочікуваній бесіді з «ТК» генеральний продюсер Гліб Корнілов аргументував, чому НТН показує злочини, розповів, які проекти формують бренд і яке місце в групі «Інтер» посів канал, та пояснив, чому НТН не можна вважати чоловічим каналом.
«Чим більше інформації про маніяків та педофілів, тим більш батьки пильнуватимуть дітей»
– Нещодавно Національна рада з питань телебачення та радіомовлення, спираючись на минулорічні висновки Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі, оприлюднила рекомендації стосовно програм «Свідок», «Речовий доказ» та «Найвідоміші українські маніяки», у якому йдеться, що вони шкодять фізичному, інтелектуальному та духовному розвитку зростаючого покоління. Яка позиція каналу з цього приводу?
– Ці висновки Нацкомісії були зроблені на базі моніторингу ефіру каналу в жовтні 2008 року. Спецпроекту «Найвідоміші українські маніяки» давно вже немає в ефірі, а програма «Речовий доказ» уже давно не досліджує вбивства, а сфокусована на аналізі розслідувань інших видів злочинів, там взагалі немає, так би мовити, «складу злочину». Що стосується «Свідка», то з початком нового сезону 1 листопада 2008 року ми – як за власною ініціативою, так і на виконання рішення Національної експертної комісії від 23 жовтня – в програмі «Свідок» чітко розмежували випуски залежно від часу ефіру – 8.45, 19.00, 21.30 та 24.00, а також запровадили чіткий редакційний контроль за ступенем жорсткості сюжетів між чотирма випусками програми. В результаті формат вранішнього випуску, який веде Наталя Маслова, взагалі виключає розповідь про тяжкі насильницькі злочини. Що стосується випусків о 19.00 та 21.30, то сюжети в них не містять зображень понівечених тіл убитих, калюж крові, крупних планів тіл та детальних відтворень процесу скоєння злочину, які би могли сприйматися як підказка для скоєння злочинів.
Таким чином НТН уже врахував зауваження Національної експертної комісії, а рекомендації Національної ради базуються на минулорічному моніторингу. Але ж ефір – річ мінлива та гнучка, він коригується досить швидко, тим більш якщо йдеться про щоденну інформаційну програму власного виробництва. Нині ми вже офіційними листами повідомили обидві установи, що наше мовлення в цій частині вже змінилося.
– А вас викликали на засідання Національної експертної комісії чи Нацради, коли приймалися рішення відносно НТН? Чи надсилали офіційні листи?
– Ні. В нас не було можливості ані дізнатися детально про позицію та критерії Національної комісії, ані пояснити свою позицію. Дуже сподіваємося, що в майбутньому – і будемо робити все від нас залежне – комунікація матиме більш двосторонній характер.
Треба сказати про незрозумілий вибірковий підхід Національної експертної комісії. Крім «Свідка», в українському телеефірі є інші програми, які спеціалізуються на надзвичайній та кримінальній тематиці або ж відводять їй не останнє місце серед загальних новин, користуючись так само, як і «Свідок», шокуючими відеоматеріалами правоохоронних органів. Тож логічно було би чекати, що з’являться рекомендації по всіх програмах, які дають кримінальні сюжети, а не лише по НТН. А ще б краще, якби було сформульовано обґрунтовані загальні обмеження.
Також не зрозуміло, чому через претензії до окремих сюжетів, які тим паче вже враховано, рекомендовано утриматися від показу програми в цілому, випуск якої містить ще, наприклад, 5-6 сюжетів, які взагалі не дають підстав для подібних претензій.
– Якщо розбиратися по суті, то виходить, у програмі «Свідок» та інших НТН демонстрував насильство та жорстокість, а тепер не показує чи показує дозовано?
– НТН у своїх програмах не показує сцени насильства та жорстокості, він показує і розповідає про наслідки злочинів або необережності – це велика різниця. Наслідки не можуть глядачів надихнути на злочин (психічно хворих ми не беремо – хворого і мультфільм може надихнути на бозна-що), наслідки можуть лише шокувати, змусити подумати про те, як уберегти себе і своїх близьких від подібного. Чим більше інформації про маніяків та педофілів, тим більше мами-тата-бабусі пильнуватимуть своїх дітей. Побачивши зранку в телевізорі наслідки вчорашнього ДТП, водій або пішохід буде обережнішим на дорозі. Те саме стосується пограбувань, шахрайства, пожеж і всього іншого.
«Свідок» – це не розважальна програма, в ній немає жодного натяку на якусь сенсаційну або жовту, бульварну подачу матеріалу. «Свідок» є інформаційною програмою з дуже ясною та чіткою місією – сповіщати про надзвичайні ситуації та злочини, в тому числі про тяжкі. Програма існує задля забезпечення права телеглядачів на об’єктивну інформацію про те, що відбувається в суспільстві, і заради попередження подібного насильства в майбутньому. Глядачі мають право отримувати інформацію про небезпеку, яка їм, на жаль, загрожує у повсякденному житті, бо навкруги повно злих або просто необачних та непрофесійних людей.
З іншого боку, неможливо засуджувати насильство, залишаючи навіть його наслідки за кадром. Боротися зі злом цнотливими та суто вербально-лекційними методами неможливо. До речі, ви хоч раз бачили, щоб у програмі «Свідок» злочинець виглядав привабливо? Він виглядає огидно чи жалюгідно. Завжди йде показ затриманих злочинців із акцентом на неминучості розкриття злочину та покарання, це постійний меседж, що, безумовно, стримає певну кількість перш за все неповнолітніх або молодих людей від безглуздих злочинів та насильства у майбутньому. Де вони ще на реальному прикладі почують, а тим паче побачать, чим для них та для інших людей можуть скінчитися ігри з алкоголем та пошуки пригод або дурних грошей? На класній годині в школі або ПТУ?
Недаремно суспільна значущість програми «Свідок» у справі профілактики злочинності та насильства за 4 роки її існування підтверджена як двома поспіль преміями «Золоте перо» (у 2007 та 2008 роках), так і дипломами від різних правоохоронних органів.
Ми скоригували програму та постійно будемо її вдосконалювати, але ми також готові провести серйозну відкриту дискусію із залученням фахівців стосовно телевізійних методів профілактики злочинності та насильства, бо саме задля цього існує програма «Свідок».
«Детективи, детективи і ще раз детективи…»
– Чому відбулося переформатування телеканалу НТН? Хто і коли прийняв таке рішення? Переформатування вже завершено чи ще передбачаються якісь зміни?
– Я би не говорив, що відбулося якесь різке та принципове переформатування каналу. Що реально змінилося з 1 листопада? По-перше, з ефіру пішли новини «Вчасно», але раз на тиждень з’явилися три півгодинні програми «Агенти впливу», «Правда життя» та «Великі афери». По-друге, змінилося графічне оформлення ефіру. По-третє, побільшало детективних серіалів, але цей процес тривав ще з липня. За рахунок цих кроків програмування каналу стало ціліснішим. Оскільки ми не змінювали аудиторію, а нарощували та консолідували її, я б назвав це не переформатуванням, а радше органічним розвитком та підсиленням акцентів, які вже проросли в бренді НТН. Рішення ж приймалися влітку минулого року керівництвом групи разом із нами. У першій половині 2009 року запуск ще якихось нових проектів не планується. Що стосується нового сезону осені 2009 року, то ще рано говорити.
– Як ви оцінюєте динаміку зміни показників прайму й оф-прайму після переформатування?
– Після перелічених мною змін у програмуванні та допомоги «Інтера» мейджорським кінопоказом наша частка зросла на 20% – на початку осені була 3%, а стала 3,6-3,7%.
– Які рейтингові завдання поставлено перед вами групою «Інтер» і коли ви маєте їх досягти? Яке місце в медіагрупі «Інтер» нині посяде НТН? На яку аудиторію ви спрямовані?
– Орієнтир на 2009 рік – 4% частки за аудиторією 18-54. У нас чоловічої аудиторії трохи більше, ніж жіночої, тому нам у рамках групи певною мірою відводиться ділянка конкуренції за аудиторією з ICTV та ТРК «Україна», звичайно, з урахуванням різниці у ваговій категорії. Але я дуже прошу не трактувати НТН як чоловічий канал. Детективні серіали – це... жіночий продукт, там співвідношення в аудиторії жінок до чоловіків 60:40.
– Чому ви вирішили відмовитися від інформаційних випусків «Вчасно», замінивши їх «Свідком»? Чи пов’язане це з тим, що «Свідок» мав вищі рейтингові показники за «Вчасно»?
– «Вчасно» виходила о 19.00. У цей час ще виходить «Репортер» на Новому та «Події» на ТРК «Україна», плюс хвіст випуску «Фактів». Потім іде «Один день» на К1, потім о 19.30 – «ТСН». Неможливо в праймі знайти хоч якусь шпарину без серйозної конкуренції. А витрачати стільки, скільки витрачає на новини та ж сама ТРК «Україна» чи ICTV, не було можливості. Тим паче вже другий рік триває відтік журналістів та ведучих у напрямку «ТСН». Якщо не сприймати новини як священну корову, то рішення по них теж можуть прийматися за співвідношенням витрат, обсягу ефіру та його рейтингу.
Ми не міняли новини на програму «Свідок» – вона ж паралельно успішно існувала, один її випуск було просто пересунуто по сітці. От і все. Будь-кому будь-яку програму закривати неприємно, але ж канал від цього не втратив ані рейтингів, ані впізнаваності бренду, але зміг спрямувати заощаджені кошти на розвиток інших програм. Отже, з точки зору ринкової стратегії рішення було правильним.
– Які продукти є брендотворчими для нового НТН?
– Звичайно, «Свідок», серіали CSI та «Закон і порядок» – це найголовніші елементи бренду, оскільки вони йдуть по буднях та мають від двох до чотирьох виходів на день. Далі можна виділити передпраймову лінійку власного виробництва – «Агенти впливу», «Правда життя», «Речовий доказ» та «Бандитська Одеса», а також «Бушідо. Східні єдиноборства» в неділю. Третя група – це низка добре розкручених іноземних та російських детективних серіалів – «Пуаро», «Каменська» і тому подібних.
– Чи досягли «Агенти впливу» поставлених перед ними завдань на НТН? Чому взагалі цей проект перевели з «Інтера» на НТН і чи виходитиме він і надалі?
– Результати достойні, і ми впевнені, що рейтинг програми зростатиме – вона в нашому ефірі лише 3 місяці. Тепер – що стосується переведення програми. Програма виробляється студією «Пірат продакшн» у рамках групи «Інтер», підпорядкована генеральному продюсеру Ганні Безлюдній, так само як і всі питання власного виробництва та його розміщення в ефірі. Ганна Віталіївна прийняла рішення, що ефір НТН у новому сезоні має бути підсилено програмою «Агенти впливу» та обличчям відомого журналіста. Це спрацювало – програма органічно вписалася в мовлення каналу та підсилила його.
– Чому перестали виходити «Великі афери»?
– Співвідношення витрат та показників виявилося нижчим від очікуваного.
– Яким чином у загальну концепцію каналу вписуються мультиплікаційні фільми, проект «Особистий погляд» Людмили Харів, релігійні програми?
– Якщо ми раніше намацали рейтингову нішу з мультфільмами, то чого від неї відмовлятися? До того ж, до мейджорських контрактів, які укладає група каналів «Інтер», досить часто обов’язково входить певний обсяг анімації, тож якийсь канал має її використовувати. Ми це робимо досить ефективно. І якщо Людмила Харів, коли вона працювала на НТН, створила велику кількість якісних і цікавих програм (за що ми їй дуже вдячні), то чому б не користатися цією бібліотекою?
Мовлення каналу не є монолітом. Якщо в прайм-таймі буднів ідуть «надзвичайні новини» та детективні серіали, це ж не значить, що подібні програми мають іти вранці у суботу-неділю, правда ж? Сітка мовлення – це до певної міри мозаїка, і не обов’язково всі програмні продукти прив’язувати до однієї ідеї бренду, так само як не є обов’язковим на кожному клаптику ефіру намагатися забезпечити перетікання аудиторії. Стоять у нас у неділю поруч мульти та боротьба бушідо, й обидва чудово почуваються, адже для кожного з продуктів знайдено оптимальний слот, хоча аудиторії зовсім різні. Так само зовсім різні аудиторії у «Свідка» та в CSI, що йде за ним, там немає перетікання, але з рейтингами все супер.
– Чому ви надаєте ефір «Голосу віруючого» та «Благій вісті» і як це проходить у документації?
– А чому б ні, хіба погані програми? Все проходить по документації згідно з чинним законодавством.
– Які серіали ви закупили і плануєте закупити? Чим обумовлений вибір?
– Детективи, детективи і ще раз детективи на всі смаки. Це все той же CSI, такою ж довготривалою фішкою каналу буде ще один культовий американський серіал – «Закон і порядок», «Інспектор Дерек» змінить «Пуаро» і так далі.
– За якими критеріями добирається кінопоказ для НТН?
– Кінопоказ прайм-тайму НТН зорієнтовано на чоловічу аудиторію – це здебільшого бойовики, пригоди, екшн, уночі еротика. Плюс радянське кіно на ранок та на день. Таким чином, у нас кінопоказ – чоловічий, а серіальний показ – жіночий.
«Ми вийшли на самоокупність у 2007 році»
– Як змінилася організаційна структура каналу? Чи створено окрему спеціальну службу кримінальних новин і хто її очолив? Якими проектами опікується редакція документальних програм Кирила Лукеренка?
– Окрема редакція «Свідка» в нас завжди була, вона й залишилася. В неї є керівник – Олексій Стеценко, який разом із Олександром Бондарчуком та Наталею Масловою є обличчям програми та каналу в цілому. Кирило Лукеренко опікується «Речовим доказом», «Легендами бандитської Одеси» та «Правдою життя», а також у майбутньому можливими спецпроектами на кшталт «Найвідоміших українських маніяків» та «Іншої війни».
– З каналу пішли Олександр Ільяшенко, Ірина Міліневська і прийшов Кирило Лукеренко. Із чим пов’язані кадрові зміни? Які ще зміни в менеджменті НТН можливі найближчим часом?
– Міліневська пішла через закриття новин. Що стосується Ільяшенка, то я такі речі принципово не коментую – питання не до мене. Лукеренко прийшов для підсилення власного виробництва. Інші зміни не передбачаються, але завжди можливі – це ж телебачення, тим більш у період кризи.
– Яким чином розподілено обов’язки між вами й Олександром Мельничуком? Між вами й Інною Філіповою? Чи шукає канал виконавчого директора на місце Олександра Ільяшенка?
– Не шукає, оскільки нинішня конфігурація топ-менеджерів перекриває всі наявні сфери відповідальності. На пані Філіпову зав’язані найважливіші юридично-фінансові питання. Мельничук відповідає за все власне виробництво. Я відповідаю за все мовлення та програмування в цілому і все, що з ним так чи інакше пов’язано, – сторонній програмний продукт, координацію з комерсантами, регіони тощо.
– Як на НТН позначилася криза? Від яких проектів або нововведень ви відмовилися на певний час – до моменту покращення економічної ситуації?
– Ще перед Новим роком із метою оптимізації витрат я здійснив «ущільнення» офісу – ми відмовилися від 300 метрів дорогої оренди приміщень для фінансово-адміністративних підрозділів. Усі тепер розмістилися на одному поверсі. Але ми не відмовилися від жодних проектів.
– Чи є НТН рентабельним проектом? Коли перед вами поставлене завдання вийти на самоокупність?
– У нас було таке завдання ще 2007 року, і ми з ним упоралися на відмінно – вийшли на самоокупність водночас із підвищенням частки на 20%.
– Скільки коштує каналу виробництво власних проектів?
– Це внутрішня інформація.
– Наскільки збільшився чи зменшився бюджет каналу у зв’язку з переформатуванням?
– І це також внутрішня інформація.
– Із якими фінансовими результатами ви завершили рік? Яких фінансових показників ви маєте досягти цього року?
– Торік доходи перекрили витрати. Нині ми якраз виходимо на фінішну пряму в процесі формування та затвердження бюджету на поточний рік, але в будь-якому разі маємо бути в плюсі.
Мар'яна Закусило
Источник: Телекритика
blog comments powered by Disqus
Телевидение
Темы форума
Сегодня в 11:20
Прием FM из Киева и других городов
Сегодня в 10:36
Тропо - приём DVB-T,DVB-T2 в Украине.
Вчера в 16:38
Приём и обсуждение 30.5°E - Arabsat 5A в Ku band
21 ноября 2024
Приём и обсуждение 57°E - NSS 12 в Ku band
19 ноября 2024
Спутниковая прямофокусная антенна АСТВ-2,5 m. (Ахтырка)
18 ноября 2024
Вижн ТВ. Новости - хорошие и плохие
14 ноября 2024
Intelsat 37e @ 18°W T2-MI
13 ноября 2024
Приём и обсуждение 78.5°E - Thaicom 8 в KU Band
11 ноября 2024
Приём двух частот Alcomsat 1
10 ноября 2024
Антена ефірна Romsat AV-4035 (VHF)+(UHF)
10 ноября 2024
Зовнішня FM/DAB антена ROKS FM-10A
10 ноября 2024
Транспондерные новости 52.5°E - Al Yah 1
10 ноября 2024
Транспондерные новости 52°E - TurkmenÄlem / MonacoSat
09 ноября 2024
Транспондерные новости 28.2°E - Astra 2E/2F/2G
08 ноября 2024
Прием 30w Mabo 180 см моторизона система.сигнал в dB
06 ноября 2024
Спутниковые фиды, временные трансляции
04 ноября 2024
Транспондерные новости 10°E - Eutelsat 10A
02 ноября 2024
DVB-T/T2 частоты и каналы в КИЕВЕ и регионе (без обсуждения)
01 ноября 2024
Транспондерные новости 4.9°E - Astra 4A
30 октября 2024
Мультиплекс МХ-7 от Концерна РРТ (174-230 МГц)