Новорічні ігри українських телеканалів
Рейтингові війни у переддень Нового року – це перш за все справа престижу. Стати першим каналом у новорічну ніч або відзняти амбітний проект власного виробництва під силу тільки лідерам українського телеефіру. До того ж і прикмета хороша – як рік починається, так він і триває. Однак і для незабобонних новорічна ніч є визначною.
Втім, сутність новорічних програм українських телеканалів навряд чи вирізняється оригінальністю. Це завжди косметично змінена варіація радянських «Вогників» чи пострадянських «Старих пісень про головне», що також паразитують на міфології минулих часів. У вітчизняному варіанті ці «Старі пісні» перетворилися на мюзикли, в яких хоча з-поміж іншого і звучать сучасні твори, а обличчя заслужених та народних артистів подекуди розбавлені естрадними молодицями, та завжди залишається присмак радянського бурлеску – через підсвідому реконструкцію фільму Ельдара Рязанова «Карнавальна ніч», цитатну насиченість та апеляцію до давно знайомих тем і мотивів.
Що
Цього року українські канали навіть не мали резону для творчих експериментів – адже царює фінансова криза – і за свій рахунок вирішили змагатися у вигадуванні хіба що оригінальних ідей до тих самих вогників, мюзиклів та новорічних спецвипусків.
Попри амбітні плани каналів другого ешелону щодо лідерства у телеефірі, великі новорічні вогники та мюзикли пропонуватимуть, як завжди, «Інтер» та «1+1». Минулого року «Інтер» зняв проект «Дуже новорічне кіно», а «Плюси» розважали святковим випуском «Караоке» та «Смішними піснями». Цього ж року перша кнопка країни, охоплена теплими спогадами та успіхом сайту «Однокласники», збере в «імпровізованій школі» героїв культових радянських та російських фільмів (від «Іронії долі» до «Бригади»), телеведучих та співаків у проекті «Однокласники. Новорічна зустріч», а друга кнопка покаже дитячу казку «Червона Шапочка» у сучасній музичній адаптації. Цікаво, що її виробництво «Плюси» вирішили замовити авторові перших мюзиклів («Попелюшка», «Сорочинський ярмарок» тощо) «Інтера» – продакшну «Горов Студіо».
Телеканал «Інтер» у своєму проекті планує ощасливити глядачів інформацією про те, як склалось особисте життя сина Жені Лукашина з «Іронії долі», чи пробачила зраду коханого Ольга Рижова зі «Службового роману» і на яку красуню перетворилася «Чучело» Олена Бессольцева. А от «1+1» у своїй казці-модерн, де головні ролі «співатимуть» Вовк – Потап та Шапочка – Настя Каменських, заклав глибоку ідею світлого кохання: «“Червона Шапочка” – це історія не про те, як вовк обманув дівчинку і з’їв пиріжки, бабусю та саму героїню, а про велике світле кохання, якому підвладний будь-який вік», – переконаний режисер мюзиклу Семен Горов. Каналу залишається сподіватися, що український глядач оцінить цю вічну ідею разом із традиційним для такого продукту складом популярних російських та українських виконавців, акторів та телеведучих. Хоча один екстремальний винахід таки було знайдено – це Філіп Кіркоров у ролі Бабусі головної героїні.
Канали другого ешелону будують новорічні проекти на основі своїх великих шоу. Приміром, минулого року Новий відзняв власний проект «Пригоди Букіних на “Фабриці зірок”», а ICTV імпровізував на тему «Леся + Рома».
Таку традицію цього року вирішили продовжити СТБ і згаданий уже Новий. Останній напередодні новорічних свят планує показати низку спецвипусків до своїх програм. Зокрема, «Шоуманія» вийде у форматі новорічного ранку, де вдягнуті у карнавальні костюми українські зірки ходитимуть довкола ялинки. Спецвипуск «Аналізу крові» складатиметься з найкращих сюжетів 2008 року і тих, які у програму не потрапили, а ранковий «Підйом» проведе генеральну репетицію новорічного застілля за участю тих-таки зірок українського шоу-бізнесу. А от «Зірка караоке» порадує глядачів відповідями на нагальні питання про те, чи пам’ятає Євгенія Власова слова хітів Ірини Білик, як співає Олександр Педан, чи вміє диригувати дядя Жора та хто з відомих людей захотів покинути шоу, щоби врятувати екс-фабриканта Володимира Дантеса від вибування. Також у ніч на 1 січня канал покаже кінопрем’єру «Найкращий фільм» про легковажного нареченого Вадіка, який прямо з власного весілля потрапляє у чистилище.
Подібні плани реалізовуватиме і СТБ, який збирається розпочати новорічний ефір спецпроектами до свята («У пошуках істини. Українське чаклунство», «Правила життя. Чоловік як диво», «Неймовірна правда про зірок»), а у саму пік-праймову ніч транслювати новорічне шоу на основі конкурсу «Танцюють всі!». «Умовно цей проект можна назвати “Старі танці про головне”. Ми робитимемо постановки з відомих радянських кінофільмів. Це будуть саме танці, але підставлені під тематику радянських кінофільмів», – розказує шеф-редактор департаменту власного виробництва СТБ Олексій Удовицький. Цей проект має стати першим досвідом каналу СТБ щодо виробництва великого шоу у новорічну ніч. «Ми вирішили, навіщо купувати якісь мюзикли у росіян чи ще в когось, якщо можна зробити щось своє на основі власного продукту, – переконаний пан Удовицький. – “Танцюють всі!” – це головне шоу каналу, воно дає непогані показники, воно якісне, чому не зробити щось подібне на новорічну ніч?».
ICTV цього року вирішив продовжити традицію виробництва новорічних фільмів. Але цього разу не на основі свого ситкому «Леся + Рома», хоча над новорічною комедією працювала знову ж таки творча група каналу: генеральний продюсер Олександр Богуцький, виконавчий продюсер Тетяна Вінник, режисери-постановники Олександр Даруга та Олександр Богданенко. За інформацією каналу, «Дорогі діти» – авантюрна новорічна комедія про те, наскільки дорогими у прямому й переносному значенні можуть бути діти. За сюжетом стрічки, напередодні Нового року в колишніх шкільних друзів Дід Мороз і Снігуронька викрадають дітей, прямісінько зі школи. Але, за найкращими традиціями О’Генрі, маленькі дітки виявляються аж ніяк не янголятками, з якими викрадачам не доведеться нудьгувати. Головні ролі у фільмі зіграли Ольга Краско, Ігор Ліфанов, Ігор Ясько. Окрім цього, ICTV зніматиме вогник власного виробництва. Продюсер проекту Олена Мозгова запевнила, що за соціологічними дослідженнями Новий рік має стати найдомашнішим: «Всі будуть сидіти вдома і дивитись телевізор». А основними конкурентами, за словами Мозгової, канал бачить «1+1» та «Інтер».
А от телеканал «Україна» від створення власного проекту в новорічну ніч вирішив відмовитися, навіть попри те, що ще на початку телевізійного сезону обіцяв на Новий рік «бомбу», а якщо точніше – фільм-концерт власного виробництва за участю лише українських зірок. Напевно, канал спершу був налаштований цілком рішуче, оскільки головний продюсер Алла Липовецька ще тоді зазначала: «Там дуже проста та цікава ідея – попса у вигнанні. Дія відбуватиметься у 2020 році. У нас співатимуть тільки наймодніші: Ані Лорак, Ірина Білик. Весь перший ешелон». Однак незабаром у прес-службі повідомили, що трансляція шоу з самого початку не планувалась у новорічну ніч, оскільки було закуплено певну кількість святкового продукту, тому «виробництво мюзиклу визначили як зайве та невиправдане витратами каналу у цьому році». Але концепцію та сценарій проекту канал на всяк випадок запатентував і продовжить її розробляти наступного року.
Хоч і без власного виробництва, однак ТРК «Україна» відповідально підготувалася до святкового ефіру, вирішивши скористатися минулорічною «формулою успіху». Адже тоді саме завдяки вдалій трансляції прем’єрного «Блакитного вогника на Шаболовці» (виробництва каналу «Росія») несподівано для всіх «Україні» вдалося випередити не лише канали Пінчука, а й навіть «1+1». Тож протягом дня 31 грудня транслюватимуться російські програми «Зірки гумору», «Новорічний вечір із Максимом Галкіним – 2008» та «Блакитний вогник на Шаболівці – 2008. Найкраще». А в саму новорічну ніч знову вийде прем’єра «Блакитний вогник на Шаболівці». Відсутність власного виробництва компенсуватиме спецвипуск «Шоу Вєрки Сердючки» під час новорічних канікул.
Якщо другий ешелон може собі дозволити як не власний проект, так доволі коштовну російську новорічну прем’єру, то меншим каналам третього ешелону до Нового року готуватися складніше. Приміром, заступник голови правління каналу ТЕТ із питань програмування Валерій Гросман переконаний, що таким каналам у новорічну ніч не варто ставити дорогий продукт або кидати всі сили на виробництво: «Вкладати гроші у власний новорічний проект, якщо це не великий мюзикл, марно, бо його все одно не дивитимуться. Тому треба показувати щось таке, що не дуже дорого коштує і не заважає людям зустрічати Новий рік, із розрахунком на те, що раптом хтось його увімкне як фон і воно фоном піде», – зазначає він.
Перший канал хоч, певно, теж не має грошей на амбітний мюзикл, однак готує для свого глядача строкату концертну програму. За словами директора творчого об’єднання музичних та розважальних програм НТКУ Олени Загороднюк, канал запустить два власних проекти: перший за форматом має нагадувати «Пісню року», другий стане «просто новорічною святковою програмою» за участю вітчизняних виконавців, а на Різдво так само планує зняти кілька проектів. До того ж на каналі доволі оптимістично налаштовані й цілком певні, що зможуть задовольнити смаки навіть найвибагливішого глядача: «Чесно? Якщо нам вдасться зробити все, що ми запланували, то український глядач матиме все!» – наголошує пані Загороднюк. Тому Перший з-поміж іншого підготував «більше 20 годин оригінального музичного матеріалу». Зокрема, це творчі вечори Олександра Злотника, Іво Бобула, Алли Кудлай та концерт романсів Олександра Малініна.
До речі, радувати глядачів Іво Бобул та Алла Кудлай будуть не лише з екрану Першого національного, а й на каналі «М2 естрада» разом із Павлом Зібровом, Гаріком Кричевським, Ірчиком зі Львова, Володимиром Гришком та Наталією Валевською. М1 у новорічну ніч також запустить вогник власного виробництва у формі концерту-маскараду за участі українських естрадних зірок. Цей вогник, за інформацією прес-служби каналу, готувався у «тісній співпраці з Дідом Морозом»: «Він наказав ведучим новорічного шоу на М1, Василісі та Івану Дорну, зачарувати наших зірок у казкові створіння. А телегладач, щоб отримати свій казковий подарунок, повинен вгадати зірку та надіслати Діду Морозу SMS із правильною відповіддю». Вгадувати зірку можна буде аж до старого Нового року, себто до 13 січня.
Чому
Як бачимо, святковий набір для українського ефіру становлять здебільшого російські музичні, гумористичні, концертні проекти, разом із не таким масштабним власним виробництвом. Однак із кожним роком самостійно зняті новорічні проекти стають обов’язковою складовою програмування. Ця тенденція потроху посилюється на нижчих ешелонах, які продукують спершу спеціальні випуски популярних програм, а далі – й цілком автономні новорічні проекти. І справа навіть не у витратах чи рейтингах. «Власний продукт у “вирішальну ніч” – це правильно і крапка, яким би цей продукт не був. Це ознака розвитку і зростання. Деякі з цих програм не дають рейтингів? Це стимул для підвищення якості наступного разу», – впевнена директор медіаконсалтингової компанії Media Resources Management Ірина Костюк. До того ж асортимент російського новорічного продукту щороку стає все більш дорогим задоволенням. «У тендерах серед українських каналів за купівлю нових російських новорічних програм ціни зростають неймовірно і таким чином встановлюють нову планку закупівельних цін на російський продукт у наступному році», – наголошує пані Костюк. А от свій унікальний продукт можна й показати по кілька разів і продати каналам нижчого ешелону. До того ж виробництво власного проекту в новорічну ніч – це не лише справа престижу, а й комерційно вигідніше за купівлю російського продукту. Оскільки, за словами продюсера та директора з розвитку компанії «Стар медіа» Дарії Фіалко, в зимовий сезон, який починається з Нового року і триває весь січень, – найнижча вартість пункту рейтингу, відповідно, новорічні програми з майже мільйонними бюджетами (а іноді й вище) не можуть окупитися рекламою навіть теоретично. Саме тому витрати на ці проекти мінімізуються завдяки великим спонсорським пакетам, що є можливим лише для власного виробництва. «Бо якщо купити рейтинговий російський концерт, який буде коштувати каналу шалені гроші, а спонсорства не принесе, то навіть при всіх цих рейтингах він ніколи не окупиться, – переконана Дарія Фіалко. – Всі дорогі закупні проекти на Новий рік збиткові».
Однак попри спроби пошуку свіжих ідей та виробництва унікальних проектів, програмування українських каналів у новорічну ніч доволі схоже на програмування російських і кардинально відрізняється від підходу європейських каналів. «Щось подібне до наших веселих балаганів у новорічну ніч, як на мене, влаштовують тільки італійці. Головна тенденція європейських країн – це створення новорічних “спешлів” уже наявних популярних програм та серіалів», – вважає Ірина Костюк. За її словами, в Україні подібну практику в останні роки застосовував ICTV із серіалом «Леся + Рома», за яким було знято два повнометражних новорічних фільми.
А Дарія Фіалко наголошує, що виробництво великих святкових проектів є виключно радянською традицією, європейські ж канали на Різдво пропонуюсь глядачеві анімаційні фільми, які в Україні зазвичай ставлять в ефір десь у передпраймі не найбільш важливого дня і навіть залишають у сітці різдвяних днів свої мильні опери. Це зумовлено переважно тим, що подібні проекти є збитковими. «У європейських країнах гроші вкладаються в те, що приносить прибуток», – зазначає пані Фіалко.
Чому ж телеканали пропонують для українських глядачів щороку один і той самий новорічний коктейль? Питання, що виникає у переддень свят, є маже риторичним, оскільки нового на цей час ще ніхто не придумав. «Єдиний український прорив із новорічними проектами відбувся десь чотири-п’ять років тому, коли “Інтер” почав виробляти власні мюзикли. Ці мюзикли пройшли з божевільними результатами, при цьому великий успіх вони мали не лише в Україні, а й у Росії», – згадує Дарія Фіалко. До того ж із року в рік працює одна й та сама схема: одні й ті самі успішні проекти дають високі показники, а телевізійна картинка сприймається як яскрава декорація свята, веселого, але трохи ностальгійного. Тому, власне, і дива на Новий рік від телеканалів мало хто чекає.
От Ірина Костюк переконана, що будь-якому телеглядачу на Новий рік завжди чогось бракує: «Дивиться безперервно Галкіна, а потім скаржиться, що всі канали Галкіна показували. Показують часом однотипні програми з одними й тими ж обличчями, але облич не так уже й багато (особливо українських), щоб на всіх вистачило. До того ж, поки народ буде сидіти на однотипних програмах, стільки канали і будуть їх показувати». За її словами, зрідка хтось із телеканалів намагається ризикнути і спробувати щось нове, але в цьому випадку або продукт дає високі показники і його починають робити всі, або навпаки – він не виправдовує сподівань і канал відмовляється від такого виробництва. Є ще третій можливий наслідок, але він непрактичний і дещо утопічний: «канал дресирує глядача, за свій власний кошт привчаючи його до нового». До цього ми ще, напевно, не доросли.
P.S. І останні новини. У новорічну ніч глядачі 5 каналу та ТРК «Київ» почують спів мера Києва Леоніда Черновецького, який виконає українську пісню «Рідна мати моя»…
Наталія Данькова, telekritika.ua
Втім, сутність новорічних програм українських телеканалів навряд чи вирізняється оригінальністю. Це завжди косметично змінена варіація радянських «Вогників» чи пострадянських «Старих пісень про головне», що також паразитують на міфології минулих часів. У вітчизняному варіанті ці «Старі пісні» перетворилися на мюзикли, в яких хоча з-поміж іншого і звучать сучасні твори, а обличчя заслужених та народних артистів подекуди розбавлені естрадними молодицями, та завжди залишається присмак радянського бурлеску – через підсвідому реконструкцію фільму Ельдара Рязанова «Карнавальна ніч», цитатну насиченість та апеляцію до давно знайомих тем і мотивів.
Що
Цього року українські канали навіть не мали резону для творчих експериментів – адже царює фінансова криза – і за свій рахунок вирішили змагатися у вигадуванні хіба що оригінальних ідей до тих самих вогників, мюзиклів та новорічних спецвипусків.
Попри амбітні плани каналів другого ешелону щодо лідерства у телеефірі, великі новорічні вогники та мюзикли пропонуватимуть, як завжди, «Інтер» та «1+1». Минулого року «Інтер» зняв проект «Дуже новорічне кіно», а «Плюси» розважали святковим випуском «Караоке» та «Смішними піснями». Цього ж року перша кнопка країни, охоплена теплими спогадами та успіхом сайту «Однокласники», збере в «імпровізованій школі» героїв культових радянських та російських фільмів (від «Іронії долі» до «Бригади»), телеведучих та співаків у проекті «Однокласники. Новорічна зустріч», а друга кнопка покаже дитячу казку «Червона Шапочка» у сучасній музичній адаптації. Цікаво, що її виробництво «Плюси» вирішили замовити авторові перших мюзиклів («Попелюшка», «Сорочинський ярмарок» тощо) «Інтера» – продакшну «Горов Студіо».
Телеканал «Інтер» у своєму проекті планує ощасливити глядачів інформацією про те, як склалось особисте життя сина Жені Лукашина з «Іронії долі», чи пробачила зраду коханого Ольга Рижова зі «Службового роману» і на яку красуню перетворилася «Чучело» Олена Бессольцева. А от «1+1» у своїй казці-модерн, де головні ролі «співатимуть» Вовк – Потап та Шапочка – Настя Каменських, заклав глибоку ідею світлого кохання: «“Червона Шапочка” – це історія не про те, як вовк обманув дівчинку і з’їв пиріжки, бабусю та саму героїню, а про велике світле кохання, якому підвладний будь-який вік», – переконаний режисер мюзиклу Семен Горов. Каналу залишається сподіватися, що український глядач оцінить цю вічну ідею разом із традиційним для такого продукту складом популярних російських та українських виконавців, акторів та телеведучих. Хоча один екстремальний винахід таки було знайдено – це Філіп Кіркоров у ролі Бабусі головної героїні.
Канали другого ешелону будують новорічні проекти на основі своїх великих шоу. Приміром, минулого року Новий відзняв власний проект «Пригоди Букіних на “Фабриці зірок”», а ICTV імпровізував на тему «Леся + Рома».
Таку традицію цього року вирішили продовжити СТБ і згаданий уже Новий. Останній напередодні новорічних свят планує показати низку спецвипусків до своїх програм. Зокрема, «Шоуманія» вийде у форматі новорічного ранку, де вдягнуті у карнавальні костюми українські зірки ходитимуть довкола ялинки. Спецвипуск «Аналізу крові» складатиметься з найкращих сюжетів 2008 року і тих, які у програму не потрапили, а ранковий «Підйом» проведе генеральну репетицію новорічного застілля за участю тих-таки зірок українського шоу-бізнесу. А от «Зірка караоке» порадує глядачів відповідями на нагальні питання про те, чи пам’ятає Євгенія Власова слова хітів Ірини Білик, як співає Олександр Педан, чи вміє диригувати дядя Жора та хто з відомих людей захотів покинути шоу, щоби врятувати екс-фабриканта Володимира Дантеса від вибування. Також у ніч на 1 січня канал покаже кінопрем’єру «Найкращий фільм» про легковажного нареченого Вадіка, який прямо з власного весілля потрапляє у чистилище.
Подібні плани реалізовуватиме і СТБ, який збирається розпочати новорічний ефір спецпроектами до свята («У пошуках істини. Українське чаклунство», «Правила життя. Чоловік як диво», «Неймовірна правда про зірок»), а у саму пік-праймову ніч транслювати новорічне шоу на основі конкурсу «Танцюють всі!». «Умовно цей проект можна назвати “Старі танці про головне”. Ми робитимемо постановки з відомих радянських кінофільмів. Це будуть саме танці, але підставлені під тематику радянських кінофільмів», – розказує шеф-редактор департаменту власного виробництва СТБ Олексій Удовицький. Цей проект має стати першим досвідом каналу СТБ щодо виробництва великого шоу у новорічну ніч. «Ми вирішили, навіщо купувати якісь мюзикли у росіян чи ще в когось, якщо можна зробити щось своє на основі власного продукту, – переконаний пан Удовицький. – “Танцюють всі!” – це головне шоу каналу, воно дає непогані показники, воно якісне, чому не зробити щось подібне на новорічну ніч?».
ICTV цього року вирішив продовжити традицію виробництва новорічних фільмів. Але цього разу не на основі свого ситкому «Леся + Рома», хоча над новорічною комедією працювала знову ж таки творча група каналу: генеральний продюсер Олександр Богуцький, виконавчий продюсер Тетяна Вінник, режисери-постановники Олександр Даруга та Олександр Богданенко. За інформацією каналу, «Дорогі діти» – авантюрна новорічна комедія про те, наскільки дорогими у прямому й переносному значенні можуть бути діти. За сюжетом стрічки, напередодні Нового року в колишніх шкільних друзів Дід Мороз і Снігуронька викрадають дітей, прямісінько зі школи. Але, за найкращими традиціями О’Генрі, маленькі дітки виявляються аж ніяк не янголятками, з якими викрадачам не доведеться нудьгувати. Головні ролі у фільмі зіграли Ольга Краско, Ігор Ліфанов, Ігор Ясько. Окрім цього, ICTV зніматиме вогник власного виробництва. Продюсер проекту Олена Мозгова запевнила, що за соціологічними дослідженнями Новий рік має стати найдомашнішим: «Всі будуть сидіти вдома і дивитись телевізор». А основними конкурентами, за словами Мозгової, канал бачить «1+1» та «Інтер».
А от телеканал «Україна» від створення власного проекту в новорічну ніч вирішив відмовитися, навіть попри те, що ще на початку телевізійного сезону обіцяв на Новий рік «бомбу», а якщо точніше – фільм-концерт власного виробництва за участю лише українських зірок. Напевно, канал спершу був налаштований цілком рішуче, оскільки головний продюсер Алла Липовецька ще тоді зазначала: «Там дуже проста та цікава ідея – попса у вигнанні. Дія відбуватиметься у 2020 році. У нас співатимуть тільки наймодніші: Ані Лорак, Ірина Білик. Весь перший ешелон». Однак незабаром у прес-службі повідомили, що трансляція шоу з самого початку не планувалась у новорічну ніч, оскільки було закуплено певну кількість святкового продукту, тому «виробництво мюзиклу визначили як зайве та невиправдане витратами каналу у цьому році». Але концепцію та сценарій проекту канал на всяк випадок запатентував і продовжить її розробляти наступного року.
Хоч і без власного виробництва, однак ТРК «Україна» відповідально підготувалася до святкового ефіру, вирішивши скористатися минулорічною «формулою успіху». Адже тоді саме завдяки вдалій трансляції прем’єрного «Блакитного вогника на Шаболовці» (виробництва каналу «Росія») несподівано для всіх «Україні» вдалося випередити не лише канали Пінчука, а й навіть «1+1». Тож протягом дня 31 грудня транслюватимуться російські програми «Зірки гумору», «Новорічний вечір із Максимом Галкіним – 2008» та «Блакитний вогник на Шаболівці – 2008. Найкраще». А в саму новорічну ніч знову вийде прем’єра «Блакитний вогник на Шаболівці». Відсутність власного виробництва компенсуватиме спецвипуск «Шоу Вєрки Сердючки» під час новорічних канікул.
Якщо другий ешелон може собі дозволити як не власний проект, так доволі коштовну російську новорічну прем’єру, то меншим каналам третього ешелону до Нового року готуватися складніше. Приміром, заступник голови правління каналу ТЕТ із питань програмування Валерій Гросман переконаний, що таким каналам у новорічну ніч не варто ставити дорогий продукт або кидати всі сили на виробництво: «Вкладати гроші у власний новорічний проект, якщо це не великий мюзикл, марно, бо його все одно не дивитимуться. Тому треба показувати щось таке, що не дуже дорого коштує і не заважає людям зустрічати Новий рік, із розрахунком на те, що раптом хтось його увімкне як фон і воно фоном піде», – зазначає він.
Перший канал хоч, певно, теж не має грошей на амбітний мюзикл, однак готує для свого глядача строкату концертну програму. За словами директора творчого об’єднання музичних та розважальних програм НТКУ Олени Загороднюк, канал запустить два власних проекти: перший за форматом має нагадувати «Пісню року», другий стане «просто новорічною святковою програмою» за участю вітчизняних виконавців, а на Різдво так само планує зняти кілька проектів. До того ж на каналі доволі оптимістично налаштовані й цілком певні, що зможуть задовольнити смаки навіть найвибагливішого глядача: «Чесно? Якщо нам вдасться зробити все, що ми запланували, то український глядач матиме все!» – наголошує пані Загороднюк. Тому Перший з-поміж іншого підготував «більше 20 годин оригінального музичного матеріалу». Зокрема, це творчі вечори Олександра Злотника, Іво Бобула, Алли Кудлай та концерт романсів Олександра Малініна.
До речі, радувати глядачів Іво Бобул та Алла Кудлай будуть не лише з екрану Першого національного, а й на каналі «М2 естрада» разом із Павлом Зібровом, Гаріком Кричевським, Ірчиком зі Львова, Володимиром Гришком та Наталією Валевською. М1 у новорічну ніч також запустить вогник власного виробництва у формі концерту-маскараду за участі українських естрадних зірок. Цей вогник, за інформацією прес-служби каналу, готувався у «тісній співпраці з Дідом Морозом»: «Він наказав ведучим новорічного шоу на М1, Василісі та Івану Дорну, зачарувати наших зірок у казкові створіння. А телегладач, щоб отримати свій казковий подарунок, повинен вгадати зірку та надіслати Діду Морозу SMS із правильною відповіддю». Вгадувати зірку можна буде аж до старого Нового року, себто до 13 січня.
Чому
Як бачимо, святковий набір для українського ефіру становлять здебільшого російські музичні, гумористичні, концертні проекти, разом із не таким масштабним власним виробництвом. Однак із кожним роком самостійно зняті новорічні проекти стають обов’язковою складовою програмування. Ця тенденція потроху посилюється на нижчих ешелонах, які продукують спершу спеціальні випуски популярних програм, а далі – й цілком автономні новорічні проекти. І справа навіть не у витратах чи рейтингах. «Власний продукт у “вирішальну ніч” – це правильно і крапка, яким би цей продукт не був. Це ознака розвитку і зростання. Деякі з цих програм не дають рейтингів? Це стимул для підвищення якості наступного разу», – впевнена директор медіаконсалтингової компанії Media Resources Management Ірина Костюк. До того ж асортимент російського новорічного продукту щороку стає все більш дорогим задоволенням. «У тендерах серед українських каналів за купівлю нових російських новорічних програм ціни зростають неймовірно і таким чином встановлюють нову планку закупівельних цін на російський продукт у наступному році», – наголошує пані Костюк. А от свій унікальний продукт можна й показати по кілька разів і продати каналам нижчого ешелону. До того ж виробництво власного проекту в новорічну ніч – це не лише справа престижу, а й комерційно вигідніше за купівлю російського продукту. Оскільки, за словами продюсера та директора з розвитку компанії «Стар медіа» Дарії Фіалко, в зимовий сезон, який починається з Нового року і триває весь січень, – найнижча вартість пункту рейтингу, відповідно, новорічні програми з майже мільйонними бюджетами (а іноді й вище) не можуть окупитися рекламою навіть теоретично. Саме тому витрати на ці проекти мінімізуються завдяки великим спонсорським пакетам, що є можливим лише для власного виробництва. «Бо якщо купити рейтинговий російський концерт, який буде коштувати каналу шалені гроші, а спонсорства не принесе, то навіть при всіх цих рейтингах він ніколи не окупиться, – переконана Дарія Фіалко. – Всі дорогі закупні проекти на Новий рік збиткові».
Однак попри спроби пошуку свіжих ідей та виробництва унікальних проектів, програмування українських каналів у новорічну ніч доволі схоже на програмування російських і кардинально відрізняється від підходу європейських каналів. «Щось подібне до наших веселих балаганів у новорічну ніч, як на мене, влаштовують тільки італійці. Головна тенденція європейських країн – це створення новорічних “спешлів” уже наявних популярних програм та серіалів», – вважає Ірина Костюк. За її словами, в Україні подібну практику в останні роки застосовував ICTV із серіалом «Леся + Рома», за яким було знято два повнометражних новорічних фільми.
А Дарія Фіалко наголошує, що виробництво великих святкових проектів є виключно радянською традицією, європейські ж канали на Різдво пропонуюсь глядачеві анімаційні фільми, які в Україні зазвичай ставлять в ефір десь у передпраймі не найбільш важливого дня і навіть залишають у сітці різдвяних днів свої мильні опери. Це зумовлено переважно тим, що подібні проекти є збитковими. «У європейських країнах гроші вкладаються в те, що приносить прибуток», – зазначає пані Фіалко.
Чому ж телеканали пропонують для українських глядачів щороку один і той самий новорічний коктейль? Питання, що виникає у переддень свят, є маже риторичним, оскільки нового на цей час ще ніхто не придумав. «Єдиний український прорив із новорічними проектами відбувся десь чотири-п’ять років тому, коли “Інтер” почав виробляти власні мюзикли. Ці мюзикли пройшли з божевільними результатами, при цьому великий успіх вони мали не лише в Україні, а й у Росії», – згадує Дарія Фіалко. До того ж із року в рік працює одна й та сама схема: одні й ті самі успішні проекти дають високі показники, а телевізійна картинка сприймається як яскрава декорація свята, веселого, але трохи ностальгійного. Тому, власне, і дива на Новий рік від телеканалів мало хто чекає.
От Ірина Костюк переконана, що будь-якому телеглядачу на Новий рік завжди чогось бракує: «Дивиться безперервно Галкіна, а потім скаржиться, що всі канали Галкіна показували. Показують часом однотипні програми з одними й тими ж обличчями, але облич не так уже й багато (особливо українських), щоб на всіх вистачило. До того ж, поки народ буде сидіти на однотипних програмах, стільки канали і будуть їх показувати». За її словами, зрідка хтось із телеканалів намагається ризикнути і спробувати щось нове, але в цьому випадку або продукт дає високі показники і його починають робити всі, або навпаки – він не виправдовує сподівань і канал відмовляється від такого виробництва. Є ще третій можливий наслідок, але він непрактичний і дещо утопічний: «канал дресирує глядача, за свій власний кошт привчаючи його до нового». До цього ми ще, напевно, не доросли.
P.S. І останні новини. У новорічну ніч глядачі 5 каналу та ТРК «Київ» почують спів мера Києва Леоніда Черновецького, який виконає українську пісню «Рідна мати моя»…
Наталія Данькова, telekritika.ua
Источник: МедіаБізнес
blog comments powered by Disqus
Телевидение
Темы форума
Сегодня в 16:38
Приём и обсуждение 30.5°E - Arabsat 5A в Ku band
21 ноября 2024
Приём и обсуждение 57°E - NSS 12 в Ku band
19 ноября 2024
Спутниковая прямофокусная антенна АСТВ-2,5 m. (Ахтырка)
18 ноября 2024
Вижн ТВ. Новости - хорошие и плохие
14 ноября 2024
Intelsat 37e @ 18°W T2-MI
13 ноября 2024
Приём и обсуждение 78.5°E - Thaicom 8 в KU Band
12 ноября 2024
Тропо - приём DVB-T,DVB-T2 в Украине.
11 ноября 2024
Прием FM из Киева и других городов
11 ноября 2024
Приём двух частот Alcomsat 1
10 ноября 2024
Антена ефірна Romsat AV-4035 (VHF)+(UHF)
10 ноября 2024
Зовнішня FM/DAB антена ROKS FM-10A
10 ноября 2024
Транспондерные новости 52.5°E - Al Yah 1
10 ноября 2024
Транспондерные новости 52°E - TurkmenÄlem / MonacoSat
09 ноября 2024
Транспондерные новости 28.2°E - Astra 2E/2F/2G
08 ноября 2024
Прием 30w Mabo 180 см моторизона система.сигнал в dB
06 ноября 2024
Спутниковые фиды, временные трансляции
04 ноября 2024
Транспондерные новости 10°E - Eutelsat 10A
02 ноября 2024
DVB-T/T2 частоты и каналы в КИЕВЕ и регионе (без обсуждения)
01 ноября 2024
Транспондерные новости 4.9°E - Astra 4A
30 октября 2024
Мультиплекс МХ-7 от Концерна РРТ (174-230 МГц)