Індустріальні об'єднання кабельників стурбовані ситуацією з Футболом
Спілка кабельного телебачення України, Телекомуніційна спілка Одеси , АППК вважають, що політика медіа-холдингу «Медіа група України» є дискримінаційною по відношенню до регіональних і місцевих провайдерів програмної послуги, містить ознаки порушення українського законодавства та не враховує кризовий стан економіки держави.
Про це йдеться в спільній заяві асоціацій, які намагаються відновити з МГУ паритетні відносини щодо організації доступу своїх абонентів до популярних спортивних передач «Футбол» і «Футбол-2» на 2015 рік.
Суперечності між МГУ і провайдерами традиційно виникають вже котрий рік поспіль під час ведення перемовин між провайдерами і представниками групи щодо фінансових умов договорів на право ретрансляції спортивних телепрограм на наступний рік.
В цьому році протиріччя як ніколи є гострими, оскільки МГУ збирала плату з провайдерів за використання свого телевізійного продукту в еквіваленті до американського долару, не дивлячись на те, що МГУ є резидентом України. У зв'язку зі збільшенням курсу долару до національної валюти ліцензійна плата для провайдерів автоматично зросла вдвічі у порівнянні з початком 2014 року. Водночас доходи провайдерів, як і їх глядачів, зменшилися і залишилися в гривні. Більшість провайдерів вважає, що в тій ситуації, що склалася, з метою збереження доступу глядачів кабельних мереж до спортивного контенту МГУ роялті треба оптимізувати в національній валюті.
Але в об'єднаннях припускають, що МГУ не прагне до паритетних відносин і діє в інтересах лише одного національного провайдера телекомунікації. Таке враження складається тому, що не дивлячись на всі об'єктивні негаразди на ринку доступу до телепрограм, представники МГУ в деяких регіонах не шукають консенсусу, а навпаки висувають такі умови які призведуть до розірвання угод. Керівник Телекомуніційної спілки Одеси Станіслав Ясиневич каже, що представники МГУ 9 грудня в Одесі забажали збільшити вартість прав на ретрансляцію каналів «Футбол» і «Футбол 2» в 2-3 рази в $ або 4-6 разів на гривні. Водночас ведеться агресивна рекламна компанія Укртелекому, який має спільного власника з МГУ пана Ахметова. Укртелеком пропонує глядачам пакет зі 100 телеканалів лише за 39 грн. «В пакет входять обидва телеканали «Футбол», а також безліч інших рейтингових телепрограм. Ми впенені, що тарифна політика МГУ до місцевих і регіональних провайдерів більше жорстка аніж до Укртелекому», - підкреслює пан Ясиневич.
«Сам по собі «Укртелеком» не має права пропонувати послуги пакетування програм, оскільки не є провайдером програмної послуги і не має відповідної ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, в Укртелекому її немає. По всій видимості, за «Укртелекомом» стоїть ТОВ «ДИДЖИТАЛ СКРІНЗ», який має необхідну ліцензію провайдера програмної послуги і входить в ту ж «Медіа Групу Україна», - вважає Олександр Швець, директор СКТУ.
«Представники всіх об'єднань систем платного телебачення є постійними членами робочої групи з вирішення проблемних питань діяльності провайдерів при Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення. Це дуже ефективна площадка. Ми пропонуємо розглянути це питання на наступному засіданні цієї робочої групи, та залучити всіх зацікавлених осіб. Але, нажаль, наступне засідання відбудеться лише в січні наступного року. Поки що рекомендуємо провайдерам фіксувати комерційні пропозиції МГУ», - запропонувала віце-президент АППК Наталія Клітна.
blog comments powered by Disqus