Донька Леоніда Бикова позиватиметься до кольоризаторів спадщини батька
Навколо кольоризованого варіанта фільму Леоніда Бикова «У бій ідуть одні «старики», який у День Перемоги показав телеканал «Україна», а напередодні презентували ветеранам у однойменному Національному палаці культури, виник скандал. Активно виступила проти «розфарбованої» версії картини донька режисера — Мар’яна Бикова, яка відмовилася приїжджати на показ у Палац «Україна» і має намір позиватися до суду з приводу порушення своїх немайнових авторських прав.
«Сім’ю як спадкоємців немайнових прав попередньо не повідомили про кольоризацію, — розповідає «УМ» Мар’яна Бикова. — Нас поставили перед фактом, коли треба було в Міністерстві культури отримувати дозвіл на прокат фільму. Я дві години пояснювала Марині Лопатьонок (як потім з’ясувалося, виконавчому директорові кольоризації), чому не треба було робити кольорового варіанта фільму. Я категорично проти. Аргумент кольоризаторів, що вони виконали волю Леоніда Бикова, який хотів зняти фільм на кольорову плівку, не переконливий. Бо, коли батько уже знав, що йому доведеться знімати не кольоровий фільм, він переробив сценарій для чорно–білого варіанта. Я не розмірковую, що є добре, що — погано, кажу про суть: лопатьонківщина накрила сім’ю Бикова. Кольоризатори аморальні, вони свідомо вкрали чужу інтелектуальну працю. Ім’я батька і славу фільму використали у своїх цілях. Батько свого часу говорив: «Допоки одні творять, інші витворяють». Може, це не зовсім красиво звучить із жіночих вуст, але кольоризація — свідчення творчої імпотенції. Люди хочуть стати соціально значимішими за рахунок причетності до слави іншої людини. Батько присвячував фільм усім, хто не повернувся з бойових вильотів, і не вказував у титрах прізвищ». (Активно світився у рекламуванні кольоризованої версії народний депутат Нестор Шуфрич, постійно згадуючи іншого «регіонала» Бориса Колесникова, а у титрах відзначена підтримка проекту Нестором Івановичем — Авт.)
Мар’яна Бикова від кольоризаторів не хоче ніякої матеріальної компенсації.Вона уже відмовилася від значної суми, яку пропонували доньці режисера — у пункті договору — перед приїздом на прем’єру кольоризованої версії у Палац «Україна». «Для мене прем’єра «Стариків...» відбулася у 1974 році», — каже жінка.
Ніяких правових претензій зі сторони Мар’яни Бикової до кольоризаторів бути не може, вважає Марина Лопатьонок. Бо ще восени 2008 року компанія Trade Entertainment, яку вона представляє, виграла відкритий тендер на відновлення картини, який проводило Міністерство культури і туризму України — на той час єдиний розпорядник майнових авторських прав на фільм «У бій ідуть одні «старики». Міністерство передало нам право на кольоризацію, а Trade Entertainment зобов’язувалася не змінювати жодного кадру і дотрималася своїх зобов’язань, каже «УМ» Марина Лопатьонок. «Державна служба кінематографії дозволила нам зробити некомерційний показ у Палаці «Україна». Єдине, що вийшла затримка з отриманням дозволу на прокат,— коментує ситуацію виконавчий продюсер кольоризації. — Мар’яна Бикова може говорити про моральний бік справи — сподобалася їй чи ні кольоризована версія фільму, який знімав її батько. Стосовно немайнових авторських прав, то, за законом, вони у спадок не передаються».
umoloda.kiev.ua
«Сім’ю як спадкоємців немайнових прав попередньо не повідомили про кольоризацію, — розповідає «УМ» Мар’яна Бикова. — Нас поставили перед фактом, коли треба було в Міністерстві культури отримувати дозвіл на прокат фільму. Я дві години пояснювала Марині Лопатьонок (як потім з’ясувалося, виконавчому директорові кольоризації), чому не треба було робити кольорового варіанта фільму. Я категорично проти. Аргумент кольоризаторів, що вони виконали волю Леоніда Бикова, який хотів зняти фільм на кольорову плівку, не переконливий. Бо, коли батько уже знав, що йому доведеться знімати не кольоровий фільм, він переробив сценарій для чорно–білого варіанта. Я не розмірковую, що є добре, що — погано, кажу про суть: лопатьонківщина накрила сім’ю Бикова. Кольоризатори аморальні, вони свідомо вкрали чужу інтелектуальну працю. Ім’я батька і славу фільму використали у своїх цілях. Батько свого часу говорив: «Допоки одні творять, інші витворяють». Може, це не зовсім красиво звучить із жіночих вуст, але кольоризація — свідчення творчої імпотенції. Люди хочуть стати соціально значимішими за рахунок причетності до слави іншої людини. Батько присвячував фільм усім, хто не повернувся з бойових вильотів, і не вказував у титрах прізвищ». (Активно світився у рекламуванні кольоризованої версії народний депутат Нестор Шуфрич, постійно згадуючи іншого «регіонала» Бориса Колесникова, а у титрах відзначена підтримка проекту Нестором Івановичем — Авт.)
Мар’яна Бикова від кольоризаторів не хоче ніякої матеріальної компенсації.Вона уже відмовилася від значної суми, яку пропонували доньці режисера — у пункті договору — перед приїздом на прем’єру кольоризованої версії у Палац «Україна». «Для мене прем’єра «Стариків...» відбулася у 1974 році», — каже жінка.
Ніяких правових претензій зі сторони Мар’яни Бикової до кольоризаторів бути не може, вважає Марина Лопатьонок. Бо ще восени 2008 року компанія Trade Entertainment, яку вона представляє, виграла відкритий тендер на відновлення картини, який проводило Міністерство культури і туризму України — на той час єдиний розпорядник майнових авторських прав на фільм «У бій ідуть одні «старики». Міністерство передало нам право на кольоризацію, а Trade Entertainment зобов’язувалася не змінювати жодного кадру і дотрималася своїх зобов’язань, каже «УМ» Марина Лопатьонок. «Державна служба кінематографії дозволила нам зробити некомерційний показ у Палаці «Україна». Єдине, що вийшла затримка з отриманням дозволу на прокат,— коментує ситуацію виконавчий продюсер кольоризації. — Мар’яна Бикова може говорити про моральний бік справи — сподобалася їй чи ні кольоризована версія фільму, який знімав її батько. Стосовно немайнових авторських прав, то, за законом, вони у спадок не передаються».
umoloda.kiev.ua
Источник: МедіаБізнес
blog comments powered by Disqus
Кино
Темы форума
21 ноября 2024
Приём и обсуждение 57°E - NSS 12 в Ku band
19 ноября 2024
Спутниковая прямофокусная антенна АСТВ-2,5 m. (Ахтырка)
18 ноября 2024
Вижн ТВ. Новости - хорошие и плохие
14 ноября 2024
Intelsat 37e @ 18°W T2-MI
13 ноября 2024
Приём и обсуждение 78.5°E - Thaicom 8 в KU Band
12 ноября 2024
Тропо - приём DVB-T,DVB-T2 в Украине.
11 ноября 2024
Прием FM из Киева и других городов
11 ноября 2024
Приём двух частот Alcomsat 1
10 ноября 2024
Антена ефірна Romsat AV-4035 (VHF)+(UHF)
10 ноября 2024
Зовнішня FM/DAB антена ROKS FM-10A
10 ноября 2024
Транспондерные новости 52.5°E - Al Yah 1
10 ноября 2024
Транспондерные новости 52°E - TurkmenÄlem / MonacoSat
09 ноября 2024
Транспондерные новости 28.2°E - Astra 2E/2F/2G
08 ноября 2024
Прием 30w Mabo 180 см моторизона система.сигнал в dB
06 ноября 2024
Спутниковые фиды, временные трансляции
04 ноября 2024
Транспондерные новости 10°E - Eutelsat 10A
02 ноября 2024
DVB-T/T2 частоты и каналы в КИЕВЕ и регионе (без обсуждения)
01 ноября 2024
Транспондерные новости 4.9°E - Astra 4A
30 октября 2024
Мультиплекс МХ-7 от Концерна РРТ (174-230 МГц)
27 октября 2024
Мой новый Channel Master240